DDB & Tribal helpt daklozen met figurantenbureau
- Bureaus
- 24 dec 2015 @ 09:22
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieMakersMVO
- 24 dec 2015 @ 09:22
- Redactie Bureaus
DDB & Tribal Amsterdam roept in samenwerking met De Volksbond alle reclame- en productiebureaus op om daklozen te helpen door ze als figuranten in te huren via het nieuwe permanente castingbureau 'Homeless Extras'.
Omdat figuranten geen opleiding nodig hebben en een bijrol spelen, kunnen daklozen op deze manier geld verdienen en hun zelfvertrouwen versterken. DDB & Tribal heeft inmiddels een productie (die deze week live gaat) opgenomen met daklozen. Het bureau spreekt van een groot succes.
Ivo Roefs, co-CEO van DDB & Tribal Worldwide in Amsterdam: 'De reclame-industrie heeft wereldwijd een grote behoefte aan figuranten. Op een dag hebben we bedacht dat dit een briljante manier zou kunnen zijn om mensen te steunen die een moeilijke tijd doormaken. We hebben samengewerkt met De Volksbond om dit initiatief in Nederland van de grond te krijgen. We zouden het geweldig vinden als dit in de hele wereld wordt opgepikt om mensen te helpen die het het meest nodig hebben.'
In de toekomst zal De Volksbond de permanente rol vervullen van castingbureau.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- DDB & Tribal
- figuranten
- productiebedrijven
- reclamebureaus
- inhuren
- regisseur
- casting
- daklozen
- Volksbond
- Homeless Extras
- bureau
- productie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers