BIEM! Rijksoverheid en Grey scoren met vuurwerk-campagne
- Bureaus
- 25 jan 2017 @ 00:08
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - EffectAppsSocial mediaCampagnes
- 25 jan 2017 @ 00:08
- Redactie Bureaus
In samenwerking met de Rijksoverheid ontwikkelde reclamebureau Grey Amsterdam een app waarmee een vuurwerkknal kan worden vervangen door een speciaal ‘BIEM’-geluidseffect, wanneer er wordt gefilmd vanaf de door de app aangegeven veilige afstand. De campagne bleek een schot in de roos.
Jonge mannen tussen de 16 en 24 negeren makkelijk de adviezen van de Rijksoverheid rond het veilig afsteken van vuurwerk. Met als grootste risico dat ze gewond raken omdat ze niet voldoende afstand houden. Hoe krijg je ze toch zover? Door ze gebruik te laten maken van hun mobieltje.
Dat lukte perfect met de BIEM-app. Voor de campagne werd de internetheld in kwestie benaderd, die in het RTL Nieuws een gasexplosie met 'BIEM' had omschreven. In samenwerking met deze ‘BIEM’-meneer en Dumpert werd vlak voor Oud en Nieuw de campagne gelanceerd.
Binnen vijf dagen werden de twee introductiefilms ruim 2 miljoen keer bekeken en de app meer dan 50.000 keer gedownload. De BIEM app was daarmee de op één na populairste app in de Google Play Store. Dat leverde 120.021 ‘verbiemde’ filmpjes op. Maar nog belangrijker: de doelgroep vertoonde onbewust het gewenste gedrag door veilig afstand te houden.
Credits
Opdrachtgever: Rijksoverheid
Bureau: Grey Amsterdam
Head of Strategy: Miriam Sijmonsbergen
Creatives: Bjorn van den Hout & Rens Quirijnen
Executive Creative Directors: Lionell Schuring & Frank van Rooijen
Head of Digital: Oscar Winkelaar
Digital Producer: Ron Beurskens
Client Service Director: Annette Menheere
Account: Claudine Janssen, Tessa Brons
Productiebureau app: App Your Service
Productiebureau film: Dumpert
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing