BIEM! Rijksoverheid en Grey scoren met vuurwerk-campagne
- Bureaus
- 25 jan 2017 @ 00:08
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - EffectAppsSocial mediaCampagnes
- 25 jan 2017 @ 00:08
- Redactie Bureaus
In samenwerking met de Rijksoverheid ontwikkelde reclamebureau Grey Amsterdam een app waarmee een vuurwerkknal kan worden vervangen door een speciaal ‘BIEM’-geluidseffect, wanneer er wordt gefilmd vanaf de door de app aangegeven veilige afstand. De campagne bleek een schot in de roos.
Jonge mannen tussen de 16 en 24 negeren makkelijk de adviezen van de Rijksoverheid rond het veilig afsteken van vuurwerk. Met als grootste risico dat ze gewond raken omdat ze niet voldoende afstand houden. Hoe krijg je ze toch zover? Door ze gebruik te laten maken van hun mobieltje.
Dat lukte perfect met de BIEM-app. Voor de campagne werd de internetheld in kwestie benaderd, die in het RTL Nieuws een gasexplosie met 'BIEM' had omschreven. In samenwerking met deze ‘BIEM’-meneer en Dumpert werd vlak voor Oud en Nieuw de campagne gelanceerd.
Binnen vijf dagen werden de twee introductiefilms ruim 2 miljoen keer bekeken en de app meer dan 50.000 keer gedownload. De BIEM app was daarmee de op één na populairste app in de Google Play Store. Dat leverde 120.021 ‘verbiemde’ filmpjes op. Maar nog belangrijker: de doelgroep vertoonde onbewust het gewenste gedrag door veilig afstand te houden.
Credits
Opdrachtgever: Rijksoverheid
Bureau: Grey Amsterdam
Head of Strategy: Miriam Sijmonsbergen
Creatives: Bjorn van den Hout & Rens Quirijnen
Executive Creative Directors: Lionell Schuring & Frank van Rooijen
Head of Digital: Oscar Winkelaar
Digital Producer: Ron Beurskens
Client Service Director: Annette Menheere
Account: Claudine Janssen, Tessa Brons
Productiebureau app: App Your Service
Productiebureau film: Dumpert
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky 07-02-2025
- Vogelbescherming Nederland: luister... 07-02-2025
- Your Majesty en Infinum onderzoeken... 07-02-2025
- Drie vragen aan… Maaike Maagdenberg06-02-2025
- Desperados lanceert nieuwe campagne... 05-02-2025
- Lidl kiest Bruut als lead agency... 05-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day