Second Degree lanceert newsroom met merkjournalisten
- Bureaus
- 10 mei 2017 @ 10:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekCopywritingStorytellingMedia
- 10 mei 2017 @ 10:35
- Redactie Media
Second Degree, onderdeel van digitaal bureaunetwerk Dept, biedt vanaf heden een newsroom aan met merkjournalisten: een redactie van oud-journalisten en creatieven die samen werken aan content producties voor merken en media.
Elk merk gebruikt tegenwoordig social media, zoekt de samenwerking met een publisher of start zelf een eigen contentplatform als activatie voor de eigen kanalen. Martine Meijburg, oprichter van Second Degree: 'De basis blijft altijd een goed, kwalitatief en relevant verhaal voor de juiste doelgroep. Onze newsroom helpt merken hun beste verhalen te ontdekken, op de beste manier te vertellen en deze onder de doelgroep te verspreiden.'
Second Degree, in 2013 gestart als 100% LinkedIn-marketingbureau, heeft zich de afgelopen vier jaar gespecialiseerd in contentmarketing, social advertising en data-analyse binnen de B2B-markt.
Redactieformules
'Sinds 2015 zien wij een duidelijke verschuiving bij onze klanten', zegt Meijburg. 'Voorheen richten merken zich voor 100 procent van hun merk op LinkedIn, maar steeds vaker is de vraag breder en neemt contentmarketing hier een centrale rol in. We maken nu longreads, schrijven whitepapers, blogs, podcasts, nieuwsbrieven, produceren beeldbanken en stellen redactieformules op. Onze betaalde campagnes hebben meer impact als we ook kunnen meedenken over de content die we aanjagen.'
Freek Staps (42) is een veteraan in de journalistiek en werkte zestien jaar bij NRC Handelsblad waar hij onder meer correspondent in New York was en vier redacties leidde waaronder Economie en Online. Ook is hij mede-oprichter van NRC Q waarvoor hij beloond werd met een Fellowship aan Harvard om onderzoek te doen naar online innovatie.
'Journalisten kunnen als geen ander goede verhalen vertellen', zegt Staps. 'Bedrijven weten dat en het publiek waardeert dat.' Naast Staps zijn andere journalisten, creatieven en freelancers afkomstig van onder meer De Volkskrant, De Wereld Draait Door, Het Financieele Dagblad en reclamebureaus.
Volgens Staps is traditionele reclame soms 'kijk mij eens geweldig zijn'. 'Merkjournalistiek is juist laten zien wat je weet en op die manier relevant zijn voor je publiek. En dat is nou net iets wat journalisten heel goed kunnen: een verhaal vertellen vanuit de doelgroep in plaats van vanuit een marketingperspectief. Wij kijken naar een bedrijf en stellen dan de vraag: wat is nou echt belangrijk?'
Meetbare resultaten
Meijburg: 'Belangrijk is dat de content die we produceren meetbare resultaten oplevert voor onze klanten.' Naast de strategie en productie verzorgt Second Degree de verspreiding en monitoring van de content. Ook helpt de redactie traditionele en op print gerichte media meer online georiënteerd te worden.
Second Degree levert hoogwaardige en resultaatgedreven content en efficiënte verspreiding. Het is bureau heeft zich aangesloten bij Dept, een internationaal netwerk van digital agencies. Vanuit kantoren in Europa en de US combineren 500 professionals creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers