FBTO inspireert met 'Kerkstraat-campagne'

FBTO inspireert met 'Kerkstraat-campagne'
  • Bureaus
  • 31 jul 2018 @ 12:11
  • 18640 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenVideoStorytellingCampagnes

FBTO en Indie Amsterdam hebben samen met de bekende documentaire-maker Shamira Raphaëla de serie Kerkstraat 6 gelanceerd. Daarin komen allemaal huiseigenaren aan het woord, die in uiteenlopende steden wonen, maar op hetzelfde adres.

Soms is je huis een kostenpost, maar voor steeds meer mensen is het ook een bron van inkomsten. Dankzij AirBnB, zonnepanelen, praktijkruimte aan huis of een verbouwing stijgt de waarde van hun huis. De vraag is wat deze ontwikkelingen betekenen voor de manier van verzekeren, zo vraagt FBTO zich af. 

FBTO en Indie Amsterdam hebben samen met de bekende documentaire-maker Shamira Raphaëla de serie Kerkstraat 6 gelanceerd. Een serie waarbij we inkijkjes krijgen van huiseigenaren, stuk voor stuk woonachtig op hetzelfde adres, Kerkstraat 6, in verschillende plaatsen in Nederland. We zien hoe ze op eigen manieren geld verdienen aan hun huis en wat daarbij wel en niet verzekerd is. 

Lode Schaeffer: 'Shamira Raphaëla laat zien hoe divers Nederlandse huiseigenaren achter de gevels blijken te zijn. Allemaal hebben ze  hetzelfde oer-Hollandse adres, maar verder zijn ze o zo verschillend. Het idee vergde veel van research en productie, applaus voor researchers en productiemaatschappij De Haaien.'

Thuis-ondernemerschap

Met de serie illustreert FBTO wat het thuis-ondernemerschap van de huiseigenaren betekent voor de verzekering. 

André Kragtwijk, manager Merk & Communicatie van FBTO: 'Mensen zijn niet met hun woonverzekering bezig. Maar wel met wonen. We portretteren uiteenlopende mensen, hoe ze wonen en tegenwoordig ook geld verdienen aan hun huis. Wij hoeven die mensen niks te vertellen. Dat weten zij veel beter. Maar we geven wel inzicht in de verzekeringsvragen die hierbij komen kijken en geven tips. Mensen kunnen vervolgens zelf besluiten of ze die informatie willen of niet. Immers: Jij kiest. FBTO.'

Mindshare ontwikkelde een mediastrategie, waarbij de nieuwe campagne via de grote bereikplatforms en de digitale kanalen van FBTO wordt verspreid.

Credits

Opdrachtgever: FBTO | Creative agency: Indie Amsterdam | Media Agency: Mindshare | Verantwoordelijk bij klant: André Kragtwijk, Anouk d'Haens, Henderika Friso | Production Company: De Haaien | Director: Shamira Raphaëla | Producent: Bing Gall | Producer: Fleur Janssen | Research: Eva Vijselaar, Gwen ter Kuilen , Climmy Canton | D.O.P.: Gregor Meerman | Camera/licht assistentie: Lola Mooij, Dylan Werkman | Geluid: Fokke van Saane, Pete Suyderhoud, Diego van Uden, Noah Pepper | Offline editors: Erik Lichtendonk, Robbert Wils | Soundmixage: Studio Allee Stefan de Groen | Grading: Barend Onneweer | Online editor: Barend Onneweer | Transcriptie: Marlene Amsdorf | Fotografie: Valentine Weehuizen



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken