Alfred brengt ode aan Qmusic-radiospel 'Het Geluid'
- Bureaus
- 1 aug 2018 @ 08:06
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ActiesRadioCommercialsCampagnes
- 1 aug 2018 @ 08:06
- Redactie Bureaus
Vandaag is het populaire radiospel 'Het Geluid' van Qmusic weer van start gegaan. Om heel Nederland weer in de ban van dit spel te krijgen, ontwikkelde Alfred een campagne. De nieuwe campagne brengt een ode aan het spel door de jaren heen.
De campagne blikt op een filmische manier terug op een paar ‘geluiden’ uit het verleden. De campagne bestaat uit een serie van drie films die online, op social en op televisie te zien zijn. Daarbij gaat het om de klassiekers Hagelslag (2008), Gvarendriehoek (2007) en Magnetronmaaltijd (2017).
In de afgelopen jaren zijn vierentwintig geluiden voorbij gekomen van alledaagse handelingen die dus veel geld waard bleken te zijn. De waarde van 'Het Geluid' start op 2.500 euro en elke keer dat er een fout antwoord gegeven wordt, neemt de waarde toe met 100 euro. Als Het Geluid geraden wordt, start het spel opnieuw met een nieuw geluid dat weer met de waarde van 2.500 euro begint.
Meespelen via Qmusic-app
Sinds de vorige editie kan iedereen in de Qmusic-app meespelen met de kandidaat op de radio. Dit extra spelelement wordt geactiveerd als 'Het Geluid' 10.000 euro waard is. Het meespelen in de app bleek vorig jaar een doorslaand succes: maar liefst 1,3 miljoen keer werd JA of NEE geraden. Als Het Geluid geraden wordt, verdelen de app-spelers die voor JA kozen een extra bedrag van 10.000 euro.
Mensen zijn rijk geworden door het herkennen van een fotolijstje, zwabber en een beschermhoesje van de telefoon. Deze geluiden brachten in het bestaan van het radiospel het meeste geld op:
- Vastklikken van het lipje van een fotolijstje - €63.700 (2017)
- Telefoon in een beschermhoesje klikken - €63.500 (2011)
- Uitschuiven van een zwabber - €62.400 (2008)
In totaal heeft Qmusic in de tijd dat 'Het Geluid' gespeeld wordt maar liefst 800.000 euro aan prijzengeld uitgekeerd aan de winnaars. Ook dit jaar kan iedereen weer meespelen met 'Het Geluid' door te luisteren naar Qmusic en mee te doen via de app van het radiostation.
Credits
Opdrachtgever: Qmusic
Eindverantwoordelijke klant: Jorn Agterberg, Cecilia Sellmeijer, Robert Bernink
Bureau: Alfred International
Account: Mark de Leeuw
Strategie: Gabriel Snuverink
Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Jeroen van de Sande, Jorn Kruijsen
RTV Producer: Vittoria Robijns
Productiemaatschappij film: Pink Rabbit
Regisseur: Dries Meinema
Producer: Thomas Rohde
D.O.P: Mick van Dantzig
Editor: Jorien Voogt (MRTN)
Grading: De Grot/Remi Lindenhovius
Soundstudio: Goodsounds
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing