Becel claimt: 'Planten zijn de nieuwe koeien'

Becel claimt: 'Planten zijn de nieuwe koeien'
  • Bureaus
  • 9 aug 2018 @ 10:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsMerkenMarketingFood

Becel heeft een nieuwe merkpositionering gekozen, met een opvallende claim: 'Planten zijn de nieuwe koeien.' De bijbehorende campagne is ontwikkeld door Mullenlowe Alfred.

Er breekt een nieuw tijdperk aan voor Becel. Het merk is sinds juni 2018 onderdeel van Upfield, de nieuwe wereldwijde leider op het gebied van plantaardige voeding. Becel positioneert zich sinds 2017 op plantaardigheid en onder de vlag van Upfield gaat Becel nog verder, met de lancering van een nieuwe productrange: 100% plantaardige drinks.

Deze lancering wordt in communicatie ondersteund met een opvallend statement: 'Planten Zijn De Nieuwe Koeien.' Met dit statement roept Becel mensen via TV, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig. De campagne is ontwikkeld door MullenLowe Alfred en gaat live in onder andere Nederland, België en Portugal.

Credits

Opdrachtgever: Upfield

Eindverantwoordelijk bij klant: Rogier Smeets, Guido Hagenaars, Marieke Bos

Bureau: MullenLowe Alfred

Strategie: Paul van Kuilenburg

Account: Sanne Tolsma, Stéphanie Freitag

Creatie: Tim Olland, Marie-Louise Diekema

Creatieve Directie: Jan-Willem Smits, Maxim van Rijs

RTV: Vittoria Robijns

Productiemaatschappij: Chuck Studio’s

Regisseur: Erik de Koning

Producer: Anna de Jong

Lighting cameraman / D.O.P.: Tom Bakker

Editor: Erik de Koning

Online: Arjen Abbestee, Jurre Lüken

Grading: Tristen Mackenzie

Geluid: Good Sounds



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken