Bas de Goeje nieuwe CEO Smart Internet Media

Bas de Goeje nieuwe CEO Smart Internet Media
  • Bureaus
  • 31 okt 2018 @ 09:46
  • 19147 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-marketingPersonaliaStrategie

Het Hilversumse online-marketingbureau Smart Internet Media heeft per 1 november een nieuwe CEO. Ondernemer Bas de Goeje neemt de taken van oprichter en eigenaar Robin Freyer over. Met deze stap wil het bureau kunnen doorgroeien.

Smart Internet Media werd zo’n vijftien jaar geleden opgericht door Robin Freyer. In de daaropvolgende jaren groeide het uit van een kleine onderneming op een zolderkamertje tot een gerenommeerd online-marketingbureau met ruim 30 medewerkers. Ook qua klantenbestand maakte Smart Internet Media grote stappen. Steeds meer grote bedrijven en zelfs multinationals weten het bureau te vinden voor zoekmachine-optimalisatie en andere online-marketingdiensten.

‘De basis is stevig’, zegt Freyer. ‘De groeipijnen die vrijwel ieder bedrijf kent, liggen alweer een tijd achter ons. We hebben een kundig team staan dat tegen vrijwel iedere online uitdaging is opgewassen. Nu is het tijd dat iemand mij opvolgt. Iemand die met een frisse blik en nieuwe energie dit bedrijf naar een volgend niveau tilt.’

Kwaliteit verbeteren

Bas de Goeje werd de uitverkorene om Smart Internet Media over te nemen als CEO. ‘Ik ken Robin al jaren en ben altijd zijdelings bij zijn bedrijf betrokken geweest’, vertelt De Goeje, ‘Toen hij kenbaar maakte dat hij zich weer meer op het ondernemen wilde richten en minder op dagelijkse aansturing, kwam ik in beeld. Zelf ben ik ook ondernemer in hart en nieren, maar ik zie mooie kansen voor dit bedrijf. En ik heb veel zin om die de komende jaren waar te maken.’

De plannen die De Goeje heeft voor Smart Internet Media? ‘Sowieso willen we de kwaliteit die we leveren nog verder verbeteren. Goede communicatie, meer diensten, snellere doorlooptijden. Maar we zijn bijvoorbeeld ook bezig met een nieuwe en allesomvattende SEO-tool die heel veel losse stukjes software vervangt. Onze klanten krijgen daarmee een veel diepgaander inzicht in hun posities in de zoekmachines en de kansen die er voor hen liggen. We staan misschien bekend als de grondlegger van zoekmachinemarketing, maar we willen vooral de koploper blijven.’

'Meer ondernemen, minder managen'

Freyer vindt het een goed moment op plaats te maken voor iemand anders. ‘Ik ben heel trots op ons team van medewerkers en freelancers zoals dat er nu staat’, zegt hij. ‘Ik blijf de eigenaar van Smart Internet Media en blijf gelukkig dus ook verbonden aan iedereen. Na vijftien jaar heb ik zin om me op iets anders te richten. Weer wat meer ondernemen in plaats van managen. Ik weet zeker dat ik het bedrijf bij Bas in goede handen achterlaat en dat onze klanten hier enkel voordeel van ondervinden.’

Het 'nieuwe' Smart krijgt een Raad van Advies, waarin Freyer plaatsneemt.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken