Colin Lamberton stapt over naar Iris Amsterdam

  • Bureaus
  • 18 okt 2018 @ 09:19
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaCreatie

Voortbouwend op een aantal recente senior-aanwervingen, heeft Iris Amsterdam haar team verder uitgebreid met de benoeming van Colin Lamberton als executive creative director.

Lamberton heeft meer dan twintig jaar ervaring in de creatieve industrie in zowel Londen, Amsterdam als in Praag. Hij begon zijn carrière bij Lowe in de hoogtijdagen van de jaren 90 waarna hij vervolgens aan de slag is gegaan bij hotshop Chiat/Day. Daarna heeft hij samen met collega’s het coöperatieve creatieve bureau St. Luke’s opgezet en later zijn eigen experimentele studio Ether.

Gedurende deze periode als creative director was Lamberton werkzaam voor merken als Jack Daniels, Volvo, Travelocity, Eurostar, HSBC, Radio One en Evian. Zijn visie, om vanuit een onverwachte benadering het gedrag van consumenten te veranderen, is duidelijk zichtbaar in zijn eerdere werk, zoals in de ‘Cantona’-reclame voor Eurostar, de bekende ‘Gremlins’ -campagne van COI Adult Literacy voor de Britse overheid en het controversiële ‘Baked’ project voor Stussy x Freshcotton.

Wereldklasse

'We zijn verheugd dat Colin nu onderdeel is van Iris Amsterdam', zegt Chris Friend, managing director bij Iris Amsterdam. 'Hij vertegenwoordigt het soort creatief denken waar wij als bureau op floreren. Hij is van wereldklasse, progressief en vooruitstrevend. Hij is een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie.'

Grant Hunter, executive creative director van Iris Europe: 'Als netwerk streven we ernaar om de business van klanten vooruit te helpen met onze speciale mix van creativiteit. Colin is een briljante denker die ons zal helpen de enorme potentie van het Amsterdamse team te realiseren. We zijn erg blij hem te mogen verwelkomen.'

Tikkeltje vreemd

Colin Lamberton: 'Ik word geïnspireerd door alles wat mooi en een tikkeltje vreemd is. Iris Amsterdam past daar perfect bij. Het is een ambitieus bureau dat niet bang is om dingen anders te doen en neemt haar klanten mee naar onbekend terrein. Deel uitmaken van een toekomstgerichte en creatieve organisatie is iets dat zeker in lijn is met mijn ethos. Ik kijk ernaar uit om iedereen tot het uiterste te motiveren en gedurfde ideeën na te streven.'

De benoeming van Lamberton volgt op de recente uitbreiding van het team met Lennard Hulsbos als directeur van Iris Concise, de strategie- en adviestak van het bureau, en Michael Dooling als het nieuwe hoofd van studio. Deze recente versterkingen van het senior team van Iris Amsterdam zijn in lijn met de investeringen van het bureau, de groeistrategie voor 2019 en de verdere toekomst.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken