Kies nu de Slechtste Slogan van 2018
- 7 dec 2018 @ 09:00
- Jeroen Mirck
Het landelijke platform SlechteSlogans.nl houdt voor het zevende jaar op rij de Verkiezing van de Slechtste Slogan. Uit de ruim driehonderd inzendingen van dit jaar heeft de tienkoppige jury de tien slechtste slogans genomineerd.
Het publiek bepaalt via Sloganverkiezing.nl welk bedrijf de titel Slechtste Slogan van 2018 verdient. De verkiezing loopt van 7 december tot 13 december.
De tien genomineerde slechtste slogans van 2018 zijn (in willekeurige volgorde):
- Ga niet zelf kutte, Bel Ronald Schutte! - Stukadoors/schildersbedrijf Schutte (Dordrecht, Zuid-Holland)
- Het Solmar je vakantie zijn - Solmar Tours (Maarheeze, Noord-Brabant)
- Let us oystertain you! Oestercompagnie (Rotterdam, Zuid-Holland)
- Met je fiets in de penarie? Bel dan even met Harie… - Fietsenmaker Harrie (Posterholt, Limburg)
- ‘t is VERS(C)HOOR - Verschoor groente- en fruithandel (Ridderkerk, Zuid-Holland)
- Theo en Peet, voor al u electriciteet - PC van der Peet (Rijswijk, Zuid-Holland)
- Voor ieder reetje een Aarts W.C’tje - Aarts Sanitair Service (Eindhoven, Noord-Brabant)
- We doen wel vrouwen maar knippen ze niet - Barbier Rogier (Laren, Noord-Holland)
- Wespen horren buiten -Unilux horren (Boxtel, Noord-Brabant)
- Zonder ons gene plons - Ruimdienst Lazeroms (Onze-Lieve-Vrouw-Waver, Vlaanderen, België)
Worst, paal en Cock
Eerdere jaren wonnen Van kop tot kont, worst in de mond (Worstenbroodjes van de Millse molen De Korenbloem in Mill), Zit je haircut (kapperszaak Local Heroes in Utrecht), Iedere paal gaat erin(heibedrijf Steenman in Oosterblokker), Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen Noord (aannemer Leon Braak in Velsen Noord), It’s De Cock that makes de man (Jan de Cock mode in Tilburg) en The worst musical ever (Hema de musical).
In de zeven jaar dat platform Slechte Slogans bestaat, zijn er circa 1700 slogans ingestuurd. Via e-mail en socialemediakanalen zenden mensen massaal slogans in die zij in het dagelijks leven tegenkomen op vrachtwagens en bestelbusjes, reclameborden, verpakkingen, affiches en in advertenties. Elke werkdag verschijnt er een nieuwe inzending op de site slechteslogans.nl.
Het hout nooit op
In het voorjaar van 2017 verscheen het boek Ik verf tot ik sterf, een bloemlezing van de meest opvallende slogans. Initiatiefnemers Tefke van Dijk en Christine Liebrecht behandelen hierin een aantal categorieën als het om slogans gaat. Liebrecht: 'Veel slogans bevatten foute woordgrappen. Zo bestaan er meer dan tien slogans met een variant op hout, zoals Vertrhout in hout of Het hout nooit op!. Ondernemers schuwen ook niet om te spelen met de Engelse taal. Denk aan slogans als Onze slagers laten u niet in de steak of Nice to frite you!. Daarnaast zien we veel slogans voorbijkomen met een bedenkelijk Sinterklaasgedichten-niveau: niet te ingewikkeld en gemakkelijk te onthouden. Bijvoorbeeld: Dikke neus, ik ga naar Schoenenreus en Tapijt zonder spijt.'
Dagelijkse glimlach
Voor veel bezoekers van de website en lezers van het boek zorgen de slogans niet zozeer voor ergernis, maar vooral voor een dagelijkse glimlach. Regelmatig laten mensen weten de ingezonden slogans helemaal niet zo slecht te vinden. Van Dijk: 'Ons initiatief is ook niet als opgeheven vingertje bedoeld wat goed of fout is. We willen mensen laten inzien hoe gevarieerd je met taal kunt omgaan en hoe dicht een goede en een foute leus bij elkaar liggen. In ons boek gaan we hier ook dieper op in. Zo vertellen diverse wetenschappers hoe de verschillende taalaspecten in slogans werken. Naast heel veel slogans bevat het boek bovendien interviews met onze juryleden en eerdere winnaars van de sloganverkiezing.'
Blauwe Tegel
Tot 13 december 2018 kunnen mensen via de website sloganverkiezing.nlstemmen op de slechtste slogans van dit jaar. Zij kunnen er maximaal drie selecteren. Op vrijdag 14 december wordt bekend welke slogan de meeste stemmen heeft gekregen en dit jaar de befaamde Blauwe Tegel in ontvangst mag nemen. Alle ingezonden slechte slogans zijn te vinden op Slechteslogans.nl.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Monks zijn wereldwijd B Corp gecertificeerd
- Zonnebankmaker JK Group lanceert 'recharge for everybody'
- Big Mac saus nu los te koop in fles
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative bij...
- Kellogg’s viert ochtendtypes met vrolijke ontbijtcampagne
- Wereldmuseum bepleit open blik naar de wereld
Laatste Nieuws
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
- Mentos kiest HPB voor... 13-05-2025
- Campagne ‘Nee tegen vapen’ richt... 13-05-2025
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management