Wehkamp lanceert radicaal andere merkstrategie
- Bureaus
- 22 mrt 2019 @ 08:52
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenCommercialsCampagnesDoelgroepWebwinkel
- 22 mrt 2019 @ 08:52
- Jeroen Mirck
Met het concept ‘Het beste in jou, laat maar komen’ slaat Wehkamp een radicaal andere weg in. De focus op vrouwen in elke levensfase is ontwikkeld samen met Achtung McGarryBowen.
De afgelopen maanden is hard gewerkt aan een geheel vernieuwde merkstrategie. Hiermee wil Wehkamp alle vrouwen van Nederland laten voelen dat het merk naast hen staat, in iedere fase van haar leven. De nieuwe merkstrategie is onderdeel van een grotere transformatie, waarmee Wehkamp zich neerzet als frisse, moderne, mobile-first retailer.
'Vrouw worden is een transitie', zo beschrijft Wehkamp. 'Een weg die vol zit met fysieke en mentale transformaties. Borsten krijgen of je eerste baan, moeder worden, ziek zijn, de menopauze; Wehkamp is er in al deze fases voor de vrouw.'
Door vrouwen op een voetstuk te plaatsen, het juiste assortiment te bieden met de beste service, met andere vrouwen in contact te brengen en maatschappelijke onderwerpen bespreekbaar te maken, wil Wehkamp er zijn voor 'de vrouw'. In elke fase roept de webwinkel op om het beste in jezelf naar boven te halen.
Van functioneel naar emotioneel
Joost van Hilten, Chief Marketing & Product Officer bij Wehkamp: 'We zijn een mooi merk met een lange historie en hoge naamsbekendheid. Recent hebben we gekozen voor een frissere identiteit, maar nog niet iedereen kent ons op die manier. Met deze nieuwe merkstrategie stellen we onszelf opnieuw voor aan de Nederlandse vrouw. Dit is het begin van een merktransformatie, waarbij we veel meer van een functioneel merk naar een mentaliteitsmerk gaan. We willen de klant raken en een relatie met haar opbouwen.'
Vanaf 22 maart is de nieuwe commercial op televisie te zien. Deze tv-spot is een ode aan de vrouw in alle aspecten van haar leven; als puber, verleidster, moeder, survivor, powervrouw en oma.
Geïntegreerde campagne
De commercial is de kick-off van een langlopende geïntegreerde campagne. Naast film, bioscoop en online video worden er voor de kick-off ook abri’s, spectaculars en huis-aan-huis magazines ingezet. Daarnaast wordt de campagne door het jaar heen doorvertaald in always-on digital, content en activaties, seasonal campaigns en introductie van nieuwe categorieën. Dit alles gebeurt in nauwe co-creatie tussen Wehkamp, creatief bureau Achtung McGarryBowen en diverse andere partners.
Deze nieuwe merkstrategie is geheel in lijn met de bedrijfsstrategie van Wehkamp. Wehkamp is al jaren in ontwikkeling. Zo koos de online shop onlangs voor een meer uitgesproken identiteit met een koraalrode huiskleur. Ook werd de shopervaring verder geoptimaliseerd en gepersonaliseerd, onder andere door het toevoegen van augmented reality en een ontdektool in de app. Aan de ruim 2.000 merken die Wehkamp verkoopt, worden de komende tijd ook nog eens honderden merken toegevoegd, zoals Gap, Na-kd, Carters en PrimaDonna.
Credits
Opdrachtgever: Wehkamp
Verantwoordelijk klant: Joost van Hilten, Carolien de Rooi, Hilda Hiemstra, Damla Kartal, Carole Voigt
Creatie: Achtung McGarryBowen en Wehkamp
Concept: Mark Muller, Kika Douglas, Sam Souen, Hilda Hiemstra
Strategie: Nine de Knecht, Boris Nihom
Account: Lieke de Klein, Annabelle Klop
Agency Producer: Nikki Haighton, Souraya El-Far
Design & Identity: Christian Mezofi (Director), Miles Sale
Productiemaatschappij: Cake Film
Director: Nina Aaldering
Producer: Anne van Kuijk
Music: Sizzer
Geluidsstudio: Soundcircus
Edit: Amber Hooijmans
Grading: Joppo, De Grot
Post: Storm Post productions
Productiemaatschappij: Halal
Producer: Francine van der Lee
Fotograaf: Lotte van Raalte
Stylist: Richard Schreefel, Judith Rasenberg
Visagie: Danine Zwets
Casting: Roos van Veen
Mediabureau: Vizeum
Strategie: Evert Bronkhorst
Account: Marcia Bruns
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing