Jumbo en Snollebollekes lanceren sportzomercampagne
- Bureaus
- 19 mei 2021 @ 08:21
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 19 mei 2021 @ 08:21
- Lucas Boon
In de nieuwe sportzomercampagne van Jumbo wordt Snollebollekes -gehuld in juichcape- ingezet als aanvoerder van de 'Oranje superfans'. De campagne, ontwikkeld door Alfred, draait om 'het in beweging krijgen van Nederland.'
De campagne wordt onder het motto 'Jumbo, supporter van Superfans' uitgerold op televisie, radio, outdoor, print en social media.
In de tv-commercial zien en horen we de Brabantse artiest Snollebollekes die zijn superhit annex juichlied 'Links Rechts' zingt. Met 'oneindig enthousiasme' wordt iedereen aangestoken om verantwoord mee te juichen, zo ook de bekende Jumbo-familie. Er vormt zich een legioen van Oranjefans achter Snollebollekes die -inderdaad- van links naar rechts gaan, gehuld in juichcape, die vanaf vandaag exclusief bij Jumbo verkrijgbaar is, aldus de supermarktketen.
Samen juichen
Rob Kemps (echte naam Snollebollekes) kan niet wachten tot de sportzomer van start gaat: 'Geen land kan juichen zoals ons Oranjelegioen dat kan. Dat is ook de insteek van de speciale oranje uitvoering van 'Links Rechts': of het nu gaat om het EK Voetbal, Max in de Formule 1, de renners tijdens de Tour of de Olympische sporters. Nederlanders juichen altijd samen. Omdat dit niet helemaal mogelijk is door de maatregelen, brengen we dit jaar het feest naar de mensen toe. Ik hoop heel Nederland enthousiast te krijgen met ons mee te juichen.'
De campagne draait dus om het in beweging krijgen van heel het land, vult Edward van de Ridder, head of strategy bij verantwoordelijk bureau Alfred, aan. 'Daarvoor hebben we met Snollebollekes en de Oranje-juich-hit natuurlijk een ijzersterk wapen in handen. Deze sportzomer gaat dan ook álles van links naar rechts bewegen, van de Jumbo-familie tot de Jumbo-BBQ-worstjes.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers