Boels Rental komt met nieuwe campagne voor duurzaamheid

  • Bureaus
  • 17 sep 2021 @ 09:17
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes

Verhuurbedrijf Boels Rental lanceert deze week de nieuwe campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van hun klant. Mix (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden de campagne.

Duurzaamheid is een groot thema voor klanten, vertelt Tom Hendrikx, manager Corporate Communication bij Boels. ‘Je ziet een duidelijke verschuiving in duurzaam bouwen en werken van vrijwillig naar verplicht duurzamer werken. Onze klanten moeten handelen en zoals altijd staan we als Boels klaar om te helpen met schonere machines, advies op maat en duurzamere huuroplossingen.’

Oranje is het nieuwe groen bestaat uit online ads, Out Of Home-uitingen, een landingspagina en een radiocommercial. De mediastrategie achter campagne focust zich rond de ochtend; het moment waarop de klanten van Boels Rental op de weg zitten. Oranje is het nieuwe groen is tijdens deze piekmomenten te zien langs de (snel)weg en te horen op de radio. ‘Ons duurzame aanbod is breed en het thema is groot. Daarom zochten we naar een krachtige boodschap die de lading dekt en effectief blijft.’ De campagnestrategie en het concept komen uit de bus van Mix. Growth marketing agency Elevator neemt de mediastrategie, executie en optimalisatie van de campagne voor z’n rekening.

Hendrikx legt de keuze voor MIX en Elevator uit: ‘We zochten naar een combinatie tussen creativiteit en effectiviteit. Echt ‘full service’ zonder al te veel bureaucratische hordes. Dat vinden we exact binnen deze bureaucombinatie.’ Thomas Wolters, managing director bij Elevator: ‘De industrie waar Boels zich in begeeft, is complex en de klantgroepen divers. Dit betekent dat er talloze factoren meespelen die de effectiviteit van de campagne beïnvloeden. Een goede marketingstrategie om de klantgroepen te bereiken en vervolgens door middel van data-analyse en optimalisatie de campagne effectiever maken, is cruciaal.’

Ashwin Murli, creative director en partner bij Mix: ‘Elevator vertrekt vanuit data, wij vanuit creatie. Vanuit die expertises kunnen we een klant als Boels bieden wat het nodig heeft: effectief creatief werk zonder compromissen. Het team van Elevator voorkomt dus dat wij geen onzin verkopen, Mix zorgt er op onze beurt voor dat wat de wereld in gaat doordacht en inhoudelijk passend is.’

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken