Boels Rental komt met nieuwe campagne voor duurzaamheid
- 17 sep 2021 @ 09:17
- Ryan Baij
Verhuurbedrijf Boels Rental lanceert deze week de nieuwe campagne Oranje is het nieuwe groen. De campagne presenteert Boels als duurzaamheidspartner van hun klant. Mix (Creatie) en Elevator (Growth Marketing) ontwikkelden de campagne.
Duurzaamheid is een groot thema voor klanten, vertelt Tom Hendrikx, manager Corporate Communication bij Boels. ‘Je ziet een duidelijke verschuiving in duurzaam bouwen en werken van vrijwillig naar verplicht duurzamer werken. Onze klanten moeten handelen en zoals altijd staan we als Boels klaar om te helpen met schonere machines, advies op maat en duurzamere huuroplossingen.’
Oranje is het nieuwe groen bestaat uit online ads, Out Of Home-uitingen, een landingspagina en een radiocommercial. De mediastrategie achter campagne focust zich rond de ochtend; het moment waarop de klanten van Boels Rental op de weg zitten. Oranje is het nieuwe groen is tijdens deze piekmomenten te zien langs de (snel)weg en te horen op de radio. ‘Ons duurzame aanbod is breed en het thema is groot. Daarom zochten we naar een krachtige boodschap die de lading dekt en effectief blijft.’ De campagnestrategie en het concept komen uit de bus van Mix. Growth marketing agency Elevator neemt de mediastrategie, executie en optimalisatie van de campagne voor z’n rekening.
Hendrikx legt de keuze voor MIX en Elevator uit: ‘We zochten naar een combinatie tussen creativiteit en effectiviteit. Echt ‘full service’ zonder al te veel bureaucratische hordes. Dat vinden we exact binnen deze bureaucombinatie.’ Thomas Wolters, managing director bij Elevator: ‘De industrie waar Boels zich in begeeft, is complex en de klantgroepen divers. Dit betekent dat er talloze factoren meespelen die de effectiviteit van de campagne beïnvloeden. Een goede marketingstrategie om de klantgroepen te bereiken en vervolgens door middel van data-analyse en optimalisatie de campagne effectiever maken, is cruciaal.’
Ashwin Murli, creative director en partner bij Mix: ‘Elevator vertrekt vanuit data, wij vanuit creatie. Vanuit die expertises kunnen we een klant als Boels bieden wat het nodig heeft: effectief creatief werk zonder compromissen. Het team van Elevator voorkomt dus dat wij geen onzin verkopen, Mix zorgt er op onze beurt voor dat wat de wereld in gaat doordacht en inhoudelijk passend is.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing