Open Now ontwikkelt nieuwe dementie-campagne
- Bureaus
- 26 aug 2022 @ 08:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 26 aug 2022 @ 08:23
- Peter van Woensel Kooy
Na een pitch ontwikkelde Open Now een nieuwe campagne voor Samen dementievriendelijk, initiatief van Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS.
Steeds meer mensen in Nederland krijgen dementie en dat heeft impact op de samenleving, en vooral op de mensen met dementie en hun omgeving, signaleert het campagneteam. Om ervoor te zorgen dat mensen met dementie zo lang mogelijk mee kunnen blijven doen in de samenleving is het belangrijk dat het Nederlandse publiek hier beter mee om weet te gaan en hier iets in kan betekenen.
Lukas van de Ven, creatief partner van Open Now: 'We spelen met deze twee commercials meer in op het herkennen van signalen van dementie, zoals vergeetachtigheid en het vergissen in tijd en plaats, en geven daar een concreet handelingsperspectief bij. Dit om mensen te helpen dementie makkelijker te herkennen en daar vervolgens naar te kunnen handelen, zodat je iemand in het dagelijks leven ook daadwerkelijk kunt helpen.'
Jarina Rombouts campagneleider Samendementievriendelijk: 'De nieuwe campagne is een passend vervolg op de eerdere succesvolle "Zien is 1. Doen is 2" campagne. Het interactieve aspect zet de kijker aan het denken, wat goed aansluit bij de online training waar we de doelgroep voor motiveren om deze te volgen. Hier leren ze nog meer signalen van dementie te herkennen en hoe hier mee om te gaan'.
Voor de vrouwenfilm klik hier, voor de mannenfilm klik hier.
(PvWK)
credits
verantwoordelijk bij opdrachtgever Samendementievriendelijk.nl: Jarina Rombouts en Katherine Ruitinga
bureau: Open Now
creatie: Lukas van de Ven
strategie: Liselotte Vink
account/Productie: Josselyn Ineke en Olaf Hakenkruger
productiemaatschappij: Bruut Amsterdam
regie: Daan de Groot
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Alzheimer Nederland
- VWS
- overheid
- Open Now
- Samendementievriendelijk.nl
- Jarina Rombouts
- Lukas van de Ven
- Bruut
- Katherine Ruitinga
- creatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers