Open Now ontwikkelt nieuwe dementie-campagne
- Bureaus
- 26 aug 2022 @ 08:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 26 aug 2022 @ 08:23
- Peter van Woensel Kooy
Na een pitch ontwikkelde Open Now een nieuwe campagne voor Samen dementievriendelijk, initiatief van Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS.
Steeds meer mensen in Nederland krijgen dementie en dat heeft impact op de samenleving, en vooral op de mensen met dementie en hun omgeving, signaleert het campagneteam. Om ervoor te zorgen dat mensen met dementie zo lang mogelijk mee kunnen blijven doen in de samenleving is het belangrijk dat het Nederlandse publiek hier beter mee om weet te gaan en hier iets in kan betekenen.
Lukas van de Ven, creatief partner van Open Now: 'We spelen met deze twee commercials meer in op het herkennen van signalen van dementie, zoals vergeetachtigheid en het vergissen in tijd en plaats, en geven daar een concreet handelingsperspectief bij. Dit om mensen te helpen dementie makkelijker te herkennen en daar vervolgens naar te kunnen handelen, zodat je iemand in het dagelijks leven ook daadwerkelijk kunt helpen.'
Jarina Rombouts campagneleider Samendementievriendelijk: 'De nieuwe campagne is een passend vervolg op de eerdere succesvolle "Zien is 1. Doen is 2" campagne. Het interactieve aspect zet de kijker aan het denken, wat goed aansluit bij de online training waar we de doelgroep voor motiveren om deze te volgen. Hier leren ze nog meer signalen van dementie te herkennen en hoe hier mee om te gaan'.
Voor de vrouwenfilm klik hier, voor de mannenfilm klik hier.
(PvWK)
credits
verantwoordelijk bij opdrachtgever Samendementievriendelijk.nl: Jarina Rombouts en Katherine Ruitinga
bureau: Open Now
creatie: Lukas van de Ven
strategie: Liselotte Vink
account/Productie: Josselyn Ineke en Olaf Hakenkruger
productiemaatschappij: Bruut Amsterdam
regie: Daan de Groot
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Open Now
- Jarina Rombouts
- Alzheimer Nederland
- VWS
- Bruut
- creatie
- overheid
- Katherine Ruitinga
- Lukas van de Ven
- Samendementievriendelijk.nl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing