Open Now ontwikkelt nieuwe dementie-campagne

Open Now ontwikkelt nieuwe dementie-campagne
  • Bureaus
  • 26 aug 2022 @ 08:23
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Na een pitch ontwikkelde Open Now een nieuwe campagne voor Samen dementievriendelijk, initiatief van Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS.

Steeds meer mensen in Nederland krijgen dementie en dat heeft impact op de samenleving, en vooral op de mensen met dementie en hun omgeving, signaleert het campagneteam. Om ervoor te zorgen dat mensen met dementie zo lang mogelijk mee kunnen blijven doen in de samenleving is het belangrijk dat het Nederlandse publiek hier beter mee om weet te gaan en hier iets in kan betekenen. 

Lukas van de Ven, creatief partner van Open Now: 'We spelen met deze twee commercials meer in op het herkennen van signalen van dementie, zoals vergeetachtigheid en het vergissen in tijd en plaats, en geven daar een concreet handelingsperspectief bij. Dit om mensen te helpen dementie makkelijker te herkennen en daar vervolgens naar te kunnen handelen, zodat je iemand in het dagelijks leven ook daadwerkelijk kunt helpen.'  

Jarina Rombouts campagneleider Samendementievriendelijk: 'De nieuwe campagne is een passend vervolg op de eerdere succesvolle "Zien is 1. Doen is 2" campagne. Het interactieve aspect zet de kijker aan het denken, wat goed aansluit bij de online training waar we de doelgroep voor motiveren om deze te volgen. Hier leren ze nog meer signalen van dementie te herkennen en hoe hier mee om te gaan'.

Voor de vrouwenfilm klik hier, voor de mannenfilm klik hier.
(PvWK)

credits
verantwoordelijk bij opdrachtgever Samendementievriendelijk.nl: Jarina Rombouts en Katherine Ruitinga  
bureau: Open Now  
creatie: Lukas van de Ven
strategie: Liselotte Vink
account/Productie: Josselyn Ineke en Olaf Hakenkruger
productiemaatschappij: Bruut Amsterdam
regie: Daan de Groot

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken