De Energiebank wil met campagne huishoudens perspectief bieden

- Bureaus
- 14 nov 2023 @ 11:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 nov 2023 @ 11:27
- Michiel van Zaane
De Energiebank, die huishoudens helpt die moeite hebben met het betalen van de energierekening, en bureau Tom Orrow starten een campagne om huishoudens perspectief te bieden.
De campagne draait om alledaagse situaties die niet voor elk huishouden vanzelfsprekend zijn. Afbeeldingen van een kind dat de kaarsjes van een verjaardagstaart uitblaast of een stel jongens die gehurkt bij de voetbalcoach zitten terwijl ze hun tactiek doornemen worden vergezeld van teksten als 'Minder energiezorgen, wel naar de sportclub.'
De vrijwilligers van de Energiebank helpen iedereen die elke maand weer moeite heeft met het betalen van de energierekening. Deze mensen kunnen bij de Energiebank terecht voor gratis advies en hulp. Met als doel: zelf blijvend energie besparen. Bij zo’n driekwart miljoen huishoudens in Nederland gaat meer dan 10% van hun maandelijks inkomen op aan energie. Vroeger waren dat vaak de minima, maar inmiddels zijn er veel meer huishoudens die hun energierekening structureel niet meer kunnen betalen. Met deze grote financiële zorgen lukt het niet iedereen om volwaardig mee te kunnen doen met de maatschappij. Met de trein naar vrienden bijvoorbeeld, of mensen uitnodigen op de koffie, deelname aan een vereniging, pakjesavond vieren of aanhaken op maatschappelijke ontwikkelingen zoals het isoleren van je huis: hieraan mee kunnen doen is voor deze huishoudens vaak een onzekere factor.
De Energiebank wil samen met Tom Orrow mensen positief raken en hen het perspectief te geven ‘weer mee te kunnen doen’. Minder energiezorgen, meer ruimte voor de ‘normale’ dingen in het leven. Dat is het perspectief wat de Energiebank wil bieden door hen te helpen blijvend energie te besparen.
De campagne is vanaf zaterdag 18 november te zien op diverse social media kanalen en in een online campagne.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation