De Energiebank wil met campagne huishoudens perspectief bieden

De Energiebank wil met campagne huishoudens perspectief bieden
  • Bureaus
  • 14 nov 2023 @ 11:27
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Energiebank, die huishoudens helpt die moeite hebben met het betalen van de energierekening, en bureau Tom Orrow starten een campagne om huishoudens perspectief te bieden.

 

De campagne draait om alledaagse situaties die niet voor elk huishouden vanzelfsprekend zijn. Afbeeldingen van een kind dat de kaarsjes van een verjaardagstaart uitblaast of een stel jongens die gehurkt bij de voetbalcoach zitten terwijl ze hun tactiek doornemen worden vergezeld van teksten als 'Minder energiezorgen, wel naar de sportclub.'

De vrijwilligers van de Energiebank helpen iedereen die elke maand weer moeite heeft met het betalen van de energierekening. Deze mensen kunnen bij de Energiebank terecht voor gratis advies en hulp. Met als doel: zelf blijvend energie besparen. Bij zo’n driekwart miljoen huishoudens in Nederland gaat meer dan 10% van hun maandelijks inkomen op aan energie. Vroeger waren dat vaak de minima, maar inmiddels zijn er veel meer huishoudens die hun energierekening structureel niet meer kunnen betalen. Met deze grote financiële zorgen lukt het niet iedereen om volwaardig mee te kunnen doen met de maatschappij. Met de trein naar vrienden bijvoorbeeld, of mensen uitnodigen op de koffie, deelname aan een vereniging, pakjesavond vieren of aanhaken op maatschappelijke ontwikkelingen zoals het isoleren van je huis: hieraan mee kunnen doen is voor deze huishoudens vaak een onzekere factor.

De Energiebank wil samen met Tom Orrow mensen positief raken en hen het perspectief te geven ‘weer mee te kunnen doen’. Minder energiezorgen, meer ruimte voor de ‘normale’ dingen in het leven. Dat is het perspectief wat de Energiebank wil bieden door hen te helpen blijvend energie te besparen.

De campagne is vanaf zaterdag 18 november te zien op diverse social media kanalen en in een online campagne.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken