‘Zeewatermerk’ Sea Water lanceert eerste merkcampagne

- Bureaus
- 7 aug 2024 @ 09:23
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 aug 2024 @ 09:23
- Michiel van Zaane
Sea Water, de Nederlandse start-up die Noordzeewater met behulp van zonne-energie omzet naar drinkwater, lanceert haar eerste nationale merkcampagne.
Sea Water heeft als missie om mensen op een andere manier naar onze zeeën te laten kijken. De Nederlandse oprichters en broers Tammo en Jort Wildschut proberen zo onderdeel te zijn van een oplossing voor toenemende wereldwijde waterschaarste en de wereld te laten zien dat de zeeën deel kunnen uitmaken van deze oplossing. Door gebruik te maken van technologie en zonne-energie, zet het bedrijf zeewater om in schoon drinkwater. De lancering van de campagne markeert een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf, dat de eerste blikjes Sea Water vorige zomer op de Nederlandse markt introduceerde.
Het bedrijf nam deel aan het Nurture programma van JCDecaux, dat start-ups internationaal helpt opschalen door gebruik te maken van de diensten van Nurture netwerkpartners. Als winnaar van het programma in Nederland ontving Sea Water een mediabudget voor een nationale Out-of-Home campagne, dat een essentiële rol speelde in het realiseren van deze merkcampagne.
De campagne is ontwikkeld door creative & production agency Wolfstreet en draait om de USP’s van Sea Water en de ‘cult’ karakters die deze USP’s belichamen. De look & feel van de campagne is kleurrijk, grainy, cinematografisch en nostalgisch, zoals herinneringen aan zonnige dagen op het strand. Dat alles op 35 mm film is gedraaid draagt hier zeker aan bij. ‘We hebben gezocht naar authentieke strandgangers om ons verhaal te vertellen. De echte zonaanbidders, mensen op zoek naar verkoeling van de zee, en de metal fans’, aldus Jort Wildschut, CCO van Sea Water.
‘Onze eerste merkcampagne is een viering van onze kernwaarden: innovatie en change,’ vervolgt Wildschut. ‘We willen consumenten bewust maken van de mogelijkheden van ontzilting met hernieuwbare energie. De campagne is vanaf 6 augustus zowel online als offline door het land worden uitgerold.
Credits:
Opdrachtgever: Sea Water, CCO: Jort Wildschut, marketeer: Rijmer Winder
Agency: Wolfstreet
Sr. Creative: Will van der Merwe
Director: Teddy Cherim
Producer: Maaike Raat
Director of Photography: Zeeger Verschuren
Grading: Thijs Kern
Focus Puller 35mm film: Danny van Deventer
Editor: Birgitt van Heertum
VFX: Michael van Dalen
Online: Damiaan Dracht
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation