KPMG lanceert nieuwe merkcampagne: 'Het blijft mensenwerk'

- Bureaus
- 20 jan 2025 @ 10:02
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 jan 2025 @ 10:02
- Kel Koenen
KPMG Nederland zet de menselijke factor centraal in een nieuwe grootschalige merkcampagne met de slogan: Het blijft mensenwerk. De campagne legt de nadruk op emoties zoals blijdschap, teleurstelling, moed en vastberadenheid in het dagelijkse werk van KPMG-medewerkers.
Opvallend is dat echte KPMG-medewerkers de hoofdrol spelen, waarmee het bedrijf een authentiek en kwetsbaar beeld van zichzelf wil schetsen. Volgens Tom Janssen, Head of Brand bij KPMG, is het menselijke karakter van de organisatie een onderscheidende kracht. ‘Onze medewerkers worden gewaardeerd om hun oprechte betrokkenheid en samenwerking. Dat is een belangrijke boodschap voor potentiële klanten en talenten, maar helaas worden we nog vaak gezien door de lens van stereotypes over accountants en consultants. Deze campagne moet daar verandering in brengen,’ aldus Janssen.
Het creatieve concept en de uitvoering van de campagne zijn ontwikkeld door reclamebureau Joe Public. Thecla Schaeffer, verantwoordelijk voor de strategie, benadrukt het belang van authenticiteit: ‘Om geloofwaardig te zijn, moet je dicht bij jezelf blijven. Daarom hebben we gekozen voor échte KPMG-medewerkers, die tijdens hun werk zijn gefilmd en gefotografeerd.’
Breed uitgezet
De campagne zal zichtbaar zijn via televisiecommercials, online en social video's, en printadvertenties. De uitingen richten zich zowel op de zakelijke markt als op de arbeidsmarkt. Daarnaast vertellen de medewerkers op de website van KPMG hun persoonlijke verhalen.
Met deze campagne hoopt KPMG niet alleen potentiële klanten te bereiken, maar ook nieuw talent aan te trekken door een inkijkje te geven in de bedrijfscultuur en waarden. De eerste campagneflight loopt drie weken en markeert het begin van een bredere strategie om het merk KPMG te versterken.
Credits
KPMG: Esther van Zeggeren, Tom Janssen, Janis Cairo, Charlote Delissen, Anne Rouschop, Ina Kruse, Simone van Grinsven, Bas Huisman, Anke ten Dam, Marjorie Rijkse
Bureau: Joe Public Amsterdam
Creatie: Marcel Hartog, Ruben van Dijk
Strategie: Thecla Schaeffer
Account: Jolies van Rijn, Maaike van 't Klooster
Design: Kevin Rooi, Jeroen Icks, Bart ter Haar
Productiemaatschappij: Joe Public Shoot
Producers: Fiona Jacob, Lotte de Rooij
RTV: Dylan Driessen
Regie en fotografie: Jaap Vliegenthart
DOP: Rutger Storm
Edit: Martin Heijgelaar
Grading: De Grot, Joppo
Geluid: Sound Circus, Feike de Wit
Soundtrack: MOST, Diederik Idenburg, Ivo Witeveen
Online: Efraïm Gons
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers