P&G's Mr. Proper betreedt Nederlandse markt
- Food-en-retail
- 25 nov 2013 @ 12:07
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - IntroductieMerken
- 25 nov 2013 @ 12:07
- Redactie Food en Retail
Schoonmaakmiddel Mr. Proper is eindelijk ook in Nederland verkrijgbaar. Het merk werd in 1958 onder de naam 'Mr Clean' door Procter&Gamble gekocht van een zakenman die in de schoonmaak van schepen zat. De lancering in Nederland valt samen met de introductie van de variant 'Mr. Proper vloeibare gel', die in vijf geurvarianten op de markt komt. Adviesprijzen voor de 400ml verpakkingen varieren tussen de 1,99 en 2,49 euro.
Kaalkop met geschiedenis
Mr. Proper is een merk met een lange historie. Klik hier om daarover te lezen en om oude reclamefilms met de kale krachtpatser te zien. Onderop dit bericht enkele internationale verschijningen van de zeeman plus de nieuwe Nederlandse commercial. Het grootste afwasmerk in Nederland van Proper-fabrikant Procter&Gamble is Dreft. Mr. Proper wordt daarnaast gepositioneerd als 'geconcenteeerde allesreiniger' die je door haar kracht en concentratie tijd in het huishouden bespaart. Volgens recent onderzoekt is een Nederlander namelijk gemiddeld vier uur per week bezig met huishoudelijke taken. Zonde. Door Mr. Proper hou je volgens de makers tijd over en dat past weer in de corporate claim van P&G: 'touching lives, improving life.' De 'vier voordelen' van Mr. Proper zijn dat het merk krachtiger, zuiniger, veelzijdiger en milieuvriendelijker zou zijn dan de concurrentie.
Revolutionaire werking
'De nieuwe Mr. Proper geconcentreerde allesreiniger verandert je schoonmaak op een revolutionaire manier. Dankzij zijn krachtige formule doordringt en verwijdert de vloeibare gel het vuil echt gemakkelijk', luidt de propositie van Procter&Gamble. Via Procters eigen contentplatform Lekker in het Leven konden consumenten zich al aanmelden om het product te testen. Hier zijn ook allerlei tips te vinden om met P&G-merken zoals Mr. Proper het huishouden te doen en kun je lezen wat andere Nederlanders uit de Lekker in het Leven-community van de middelen vinden. Aldus wordt het domein 'huishouden' geclaimd. De introductie van Mr. Proper wordt intussen door een massieve tv-campagne ondersteund. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers