Nestlé koopt aandelen terug
- Food-en-retail
- 7 aug 2014 @ 14:33
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - SalesMerkenFood
- 7 aug 2014 @ 14:33
- Redactie Food en Retail
Om het aandeel aantrekkelijker te maken voor beleggers, gaat Nestlé voor 8 miljard Zwitserse francs aandelen terugkopen. Het concern wil daar nog dit jaar mee beginnen en er ook in 2015 mee doorgaan. De halfjaarcijfers van Nestlé laten zien dat het concern op koers ligt om de verwachtingen voor dit jaar waar te maken. De organische groei kwam uit op 4,7 procent.
CEO Paul Bulcke: ‘We zullen nog dit jaar beginnen met het terugkopen van aandelen tot een totale waarde van 8 miljard Zwitserse francs. De hogere winst per aandeel die daar het gevolg van is, vergroot onze aantrekkelijkheid voor aandeelhouders. Onze performance van het eerste half jaar bevestigt ons in onze verwachtingen dat ook over het hele jaar de organische groei rond 5 procent zal uitkomen, met verdere verbeteringen in marges, efficiency en winst per aandeel.’
Daling omzet en winst
Door de sterke Zwitserse franc kwamen omzet- en winstcijfers lager uit. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 15 procent, wat gecorrigeerd voor valuta-invloeden maar liefst 30 basispunten hoger is dan in 2013. Azië en Amerika zorgden voor de meeste groei. In West-Europa is Nederland een van de landen die het best presteerden.
Merkstrategie
Bulcke: ‘We hebben een solide, breed gebaseerde organische groei laten zien, in een nog steeds onrustige markt. We hebben het momentum kunnen vasthouden door onze innovatie, de sterke merkstrategie achter onze producten en door extra aandacht voor besparingen. De uitbouw van Galderma tot de Nestlé Skin Health divisie droeg bij aan onze strategie voor voedings-, gezondheids- en wellnessproducten en versterkte onze strategische lange-termijn ambitie om het leven van mensen te verbeteren door wetenschappelijk onderzoek en innovatie.’
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management