Coolblue opent winkels, zoekt talent en groeit als kool
- Food-en-retail
- 14 jan 2016 @ 15:21
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 14 jan 2016 @ 15:21
- Redactie Food en Retail
Behalve sombere geluiden over V&D, Macintosh en andere noodlijdende retailformules is er ook gewoon goed nieuws. Zeer goed nieuws, waaruit groeicijfers en kansen voor Nederlandse (web)winkels blijkt. Het betreft behalve Neckermann, dat vanmorgen bekend maakte extra winkels te openen ook Coolblue, dat eveneens nieuwe fysieke vestigingen gaat openen. De retailer beschikt momenteel over vijf winkels in Nederland en twee in België en daar worden er twee aan toegevoegd. Coolblue groeide in 2015 met 54 procent ten opzichte van een jaar eerder. De omzet kwam uit op 555 miljoen euro.
De omzetstijging komt volgens de retailer voor rekening van grote aantallen nieuwe klanten en door bestaande klanten die vaker terugkeerden in de webshop. Daarnaast kon Coolblue zijn assortiment flink uitbreiden door de opening van een nieuw magazijn in Tilburg. Coolblue meldt in 2016 minimaal duizend nieuwe werknemers aan te zullen nemen om zijn groei verder door te zetten. Coolblue wil in 2018 een miljard euro omzet aantikken. Die mijlpaal wil het concern bereiken door ‘gewoon elke dag álles een beetje beter te doen’, zei ceo Pieter Zwart vorig jaar in vakmedium RetailTrends. Daarin vertelde hij ook over de strijd om de beste specialisten in huis te halen. Jaarlijks komen hooguit duizend softwarespecialisten van hogescholen en universiteiten, rekent hij voor. 'En iedereen wil ze.' In 2015 creeëerde Coolblue al 578 nieuwe banen. In MarketingTribune 1 in rubriek De Verdieping leest u over o.a. de succesvolle 'customer journey' die Coolblue biedt en hoe hier als retailer munt uit te slaan. (PvWK)
Lees hier de aankondiging van Neckermann deze morgen op MarketingTribune.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- fysiek
- Macintosh
- tegengeluid
- ombichannel
- Coolblue
- clicks
- groeicijfers
- retailformule
- cijfers
- kansen
- vestigingen
- Nederland
- web winkels
- fte
- V&D
- noodlijdend
- bricks
- it
- aantal nieuw
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers