Dixons sluit winkels en gaat online verder
- Food-en-retail
- 29 feb 2016 @ 17:00
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MultichannelZakelijkWinkelen
- 29 feb 2016 @ 17:00
- Redactie Food en Retail
Dixons wordt een pure player. De elektronicaketen sluit zijn 32 vestigingen, om alleen online verder te gaan. Het is de tweede tranformatie van het bedrijf sinds het faillissement onder BAS Group. Dixons werd in oktober samen met zusterbedrijven MyCom en iCentre overgenomen door Relevant Holdings, moeder van Phone House. Uiteindelijk bleven 32 van de voorheen 88 Dixons-filialen geopend, samen met de webwinkel.
Een aantal van deze fysieke vestigingen wordt nu toegevoegd aan het winkelbestand van MyCom, iCentre en Phone House, de rest wordt gesloten. Dixons houdt als merk in de winkelstraat op te bestaan en gaat alleen online verder, schrijft Relevant Holdings in een persbericht. De eigenaar denkt dat de elektronicaketen de beste papieren heeft met een digitale toekomst.
Zusterketens
Veel medewerkers uit de Dixons-winkels vinden nieuw werk bij zusterketens. Zij worden door Relevant Holdings 'echte specialisten op het gebied van consumentenelektronica' genoemd.
Investeren in klantbeleving
Het moederbedrijf wil de komende maanden fors investeren in klantbeleving. 'De investeringen richten zich op vernieuwing van de fysieke winkelomgeving, ontwikkeling van de adviesvaardigheden van medewerkers en de realisatie van een volledig geïntegreerde omnichannel IT-omgeving. Klanten krijgen daardoor een ongekende flexibiliteit bij het online en offline winkelen', zo omschrijft de holding de plannen.
iCenter
De integratie van het eveneens enkele maanden geleden overgenomen iCentre verloopt volgens plan. Met alle belangrijke leveranciers, waaronder Apple, zijn nieuwe afspraken gemaakt en de organisatie is gekoppeld aan het Retail Shared Service Center van Relevant. iCentre presteert sinds enkele weken commercieel boven verwachting en start binnenkort ook met de verkoop van telecom abonnementen.
Meer over het eerdere faillissement van BAS Group staat op deze site.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




