Scoupy stimuleert verkoop A-merken in supermarkten

Scoupy stimuleert verkoop A-merken in supermarkten
  • Food-en-retail
  • 10 aug 2016 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceMultichannelFoodActies

Hoe activeer je midden in de zomervakantie consumenten om meer dan 100.000 producten in de supermarkt te kopen, binnen 48 uur? Het Nederlandse activatieplatform Scoupy heeft met zijn nieuwste cashback-campagne in supermarkten als Albert Heijn, Jumbo en Plus dit voor elkaar gekregen geleverd voor zeven A-merken. Gevolg: bij een aantal supermarkten raakten enkele producten uit voorraad. Het is de eerste grote campagne nadat Scoupy en Kortingisleuk.nl samen verder zijn gegaan onder de vlag van Sanoma.

Op de eerste dag van de nieuwe Scoupy-campagne werden reeds meer dan 55.000 aankopen geclaimd. Dat aantal liep verder op naar ruim 100.000 op dag twee, met na vijf dagen ruim 150.000 geclaimde productaankopen. Dat Scoupy zulke hoge aantallen activaties weet te bereiken, heeft  te maken met het online bereik dat het bedrijf heeft opgebouwd in de afgelopen vijf jaar. De Scoupy-apps voor Android en iOS tellen 1,2 miljoen downloads, Scoupy heeft 650.000 e-mail-opt-in’s en 1,7 miljoen unieke accounts op web en mobiel. Ook zijn radio- en tv-commercials ingezet om de campagne aan te jagen.

Online 2 offline marketing
Scoupy haakt in op de laatste trend in retail en FMCG: ‘online 2 offline’-marketing (O2O). Daarbij worden online middelen ingezet om consumenten naar de winkelvloer te trekken. Scoupy realiseert penetratie en trial voor A-merken door het aanbieden van gratis (of met stevige korting op) producten via cashback- en winacties. Activatie van de consument vindt plaats vanuit eigen online kanalen, alsmede via traditionele printmedia. De consument krijgt makkelijk en binnen 48 uur zijn geld terug door een foto van de kassabon te maken in de Scoupy-app.

Penetratie en merkaandacht
Met de cashback-acties van Scoupy kunnen A-merkfabrikanten zowel penetratie als merkaandacht bewerkstelligen. De ideale manier om consumenten een product risicoloos te kunnen laten proberen en ontdekken. Een cashback-actie via Scoupy is snel op te zetten, binnen 24 uur, daar waar acties via de gangbare kanalen normaliter een doorlooptijd hebben van weken, soms maanden. Niet alleen de FMCG-fabrikant profiteert van de toestroom van consumenten: gemiddeld doen ‘Scoupy-klanten’ voor 21,54 euro aan boodschappen in de desbetreffende supermarkt.

Overzicht producten qua populariteit:

1.       Pepsi Max

2.       Arla Naturals

3.       Maggi Mals en Kruidig

4.       Del Monte Gold

5.       Capri Sun Fruity Water

6.       Maaslander Kruid & Pit

7.       Lassie Zilvervlies Rijst & Linzen

Gratis app
Met de gratis app van Scoupy  kunnen consumenten nieuwe producten proberen en daarbij een deel tot zelfs het hele aankoopbedrag terug krijgen. Na aankoop van deelnemende supermarktproducten in een willekeurige winkel kan met een simpele foto van de kassabon via de app geld terug worden gevraagd. Scoupy zorgt namens de deelnemende fabrikanten dat het geld pijlsnel weer op de rekening van de consument wordt gestort. Maandelijks worden 15 tot 20 verschillende producten onder de aandacht gebracht.

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken