[video] Heinz Nederland lanceert social kookshow

[video] Heinz Nederland lanceert social kookshow
  • Food-en-retail
  • 25 mei 2018 @ 09:01
  • 15942 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • Food

De echte kookgekken vind je tegenwoordig op social media, signaleert foodmerk Heinz, dat daarom via eigen kanalen de 'Favourite Foodie challenge' start. Het hele marketingverhaal en een video-interview met de verantwoordelijke marketeer.

Timelines staan vol met de mooiste gerechten. Daar speelt deze activatie op in. Doel van de kookshow: mensen te inspireren om zelf de lekkerste gerechten te maken. Met een snuf Heinz bij voorkeur. Uw food&retail-reporter namens MarketingTribune werd als een van 's lands 40 grootste 'food influentials' uitgenodigd om bij de kick off van de challenge op het Amsterdamse Strand Zuid aanwezig te zijn. Daarbij konden we de deelnemers aan de 'challenge' ontmoeten, samen van hun eerste gerechten  proeven, mingelen met de andere food influentials en natuurlijk kennismaken met de marketeers achter de activatie, die is bedacht in samenwerking met bureau Boomerang Create.

Te volgen op Instagram, Facebook en via hashtags
'De vijf deelnemende foodies zijn Dishtales, The Messy Chef, The BBQ Bastard, De Sandwichformule en Foodblabla. Zij strijden de komende maanden tijdens negen challenges om de felbegeerde titel Heinz Favourite Foodie. Daarvoor moeten ze tegelijkertijd de kleinste en grootste jury van Nederland overtuigen', vertelt Stefanie Nühn, die als junior brand manager Heinz Benelux met haar team verantwoordelijk is namens The Kraft Heinz Company. Tv-kok Hugo Kennis zal enerzijds een professioneel oordeel vellen, daarnaast mag het publiek ook stemmen via social media. Bijzonder is dat de kookwedstrijd enkel is te volgen via de Instagram- en Facebookpagina’s van Heinz en de hashtags #HeinzFavouriteFoodie en #JustAddHeinz. Natuurlijk delen de deelnemers op hun eigen media hun ervaringen en staat er info op de Nederlandse Heinz-site. Geen enkele extra ingekochte print-, outdoor- of tv-ondersteuning dus.

Nederlandse tomaten
'Nouja, wie van onze generatie kijkt ook nog tv?', reageert tafelgenote en travel- annex lifestyle-influencer Rebecca Boektje instemmend. Intussen houdt Kennis een pubkwis waaruit we leren dat Heinz hier z'n tomaten uit Nederlandse kassen haalt en '57' het lievelingsgetal was van oprichters de heer en mevrouw Heinz. Nadat Kennis met de verliezer het ijskoude water is ingesprongen (door iedereen gefilmd en gedeeld met de smartphone), komt gang zes op tafel: roomijs met mayonaise. Verrassend lekker.

CMO Sandra Arango van Kraft Heinz Benelux, gehuld in een feestelijk tomatenrood glimmend vestje, overziet het food influencers feestje intussen met brede lach. 'Dit is de eerste keer dat we puur via eigen kanalen en via influencers communiceren voor het merk Heinz in de Benelux. Spannend voor ons ja... maar als ik hier de sfeer proef, is dit het begin van iets groots.' Zie ook het video-interview hieronder.
(PvWK)


De vijf deelnemende chefs


Impressie event. Meer foto's in de print-MT die deze week verscheen.


CMO Sandra Arango van Kraft Heinz Benelux (links) en Stefanie Nühn, junior brand manager Heinz Benelux

(foto's en video: PvWK voor MarketingTribune)






Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken