La Trappe Tripel verkozen tot Beste Bier van Nederland 2019
- Food-en-retail
- 20 mei 2019 @ 11:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardsFood
- 20 mei 2019 @ 11:29
- Peter van Woensel Kooy
Tijdens het Nederlandse Bierproeffestival in Den Haag, de opening van de Week van het Nederlandse Bier, is onze La Trappe Tripel bekroond met de titel ‘Beste Bier van Nederland 2019’.
Het gaat om de 76 winnende bieren van de Dutch Beer Challenge 2019, meldt de brouwerij. 'Met trots hebben wij goud in ontvangst mogen nemen voor onze La Trappe Blond en La Trappe Tripel. Onze Quadrupel en Witte Trappist behaalden een bronzen medaille. Een enorme bekroning op dit alles is dat de La Trappe Tripel uiteindelijk verkozen is tot Beste Bier van Nederland 2019.'
De Dutch Beer Challenge is de eerste professionele bierwedstrijd in Nederland. De competitie werd in 2014 opgericht als antwoord op de groeiende interesse in de Nederlandse biercultuur. Voor de competitie worden, door een vakkundige jury van Nederlandse en internationale bierexperts, medailles uitgereikt in 25 categorieën. Dit jaar deden maar liefst 70 brouwerijen mee met in totaal 441 verschillende bieren. Van alle gouden medaillewinnaars in de subcategorieën van de Dutch Beer Challenge, kreeg La Trappe Tripel de hoogste waardering van de jury. Hierdoor hebben wij de Mitra Award voor het ‘Beste Bier van Nederland 2019’ in ontvangst mogen nemen op 16 mei 2019 tijdens het Nederlandse Bierproeffestival in Den Haag, tevens de opening van de Week van het Nederlandse Bier.
(PvWK)
La Trappe Tripel (8%)
'Een goudblond trappistenbier met een witte schuimkraag. Fruitige geuren van perzik en abrikoos zijn gecombineerd met een bloemige geur. La Trappe Tripel is een klassiek trappistenbier met een krachtige en volle smaak. Daarnaast heeft het bier een kandijzoet en licht moutig karakter. De afdronk is bitter en licht droog.'
(bron: La Trappe)
Proef de stilte
'La Trappe Trappist is authentiek Nederlands bier uit Berkel-Enschot. Het wordt sinds 1884 gebrouwen binnen de muren van Abdij Onze Lieve Vrouw van Koningshoeven. Dat gebeurt nog altijd onder toezicht en verantwoordelijkheid van trappistenmonniken. Een deel van de opbrengst gaat naar goede doelen. Deze principes staan garant voor eerlijk, oorspronkelijk bier met een rijke historie van rust en stilte. Dat proef je. www.latrappe.nl.'
(bron: La Trappe)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- goud
- internationaal
- tripel
- deden
- antwoord
- brouwerijen
- groeien
- vakkundige
- bieren
- subcategorieën
- La Trappe
- medaillewinnaars
- bekroning
- interesse
- medailles
- Dutch Beer Challenge
- jury
- competitie
- bierexperts
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation