Unilever verdubbelt investeringen in purpose-marketing
- Food-en-retail
- 31 jan 2020 @ 08:02
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketingMVO
- 31 jan 2020 @ 08:02
- Peter van Woensel Kooy
FMCG-gigant Unilever is van plan om de komende jaren meer van zijn marketinguitgaven te investeren in 'communicatie die expliciet over purpose gaat.'
Unilever verdubbelt zijn investeringen in 'brand purpose' en zegt dat dit belangrijk is voor zowel de korte- als de langetermijngroei van zijn merken die 'voor meer staan'. De focus op purpose-merken is een van de vijf belangrijkste groei-focuspunten voor het bedrijf, omdat zo de groei van Unilever alsmede de winstmarge is te verbeteren. Dat meldt MarketingWeek.
De budgetverhogingen komen naast inspanningen en investeringen die Unilever al heeft gedaan, om te meten hoe de consument purpose-merken ervaart en of mensen de boodschap echt begrijpen, op het moment van aankoop.
'Brand purpose is belangrijk voor de korte termijn, maar ook om ervoor te zorgen dat onze merken relevant blijven voor de komende generaties', zegt Alan Jope, de ceo van Unilever tijdens de presentatie van de jaarcijfers 2019. 'We investeren meer van onze marketinguitgaven in communicatie die expliciet doelgericht (purpose gericht, red.) is, omdat we extreem sterke gegevens hebben over het verband tussen zowel doelgerichte communicatie als groei op korte en lange termijn.'
Lees hier verder.
(PvWK, beeld: Michael Heuser / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- deo
- Unilever
- MarketingWeek
- purpose
- termijn
- Alan Jope
- toegevoegde waarde
- Unilever
- Paul Polman
- Brand purpose
- Londen
- marketing
- relevant
- ervoor
- belangrijk
- generatie
- Erasmus
- Weena
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers