Unilever verdubbelt investeringen in purpose-marketing

Unilever verdubbelt investeringen in purpose-marketing
  • Food-en-retail
  • 31 jan 2020 @ 08:02
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketingMVO

FMCG-gigant Unilever is van plan om de komende jaren meer van zijn marketinguitgaven te investeren in 'communicatie die expliciet over purpose gaat.'

Unilever verdubbelt zijn investeringen in 'brand purpose' en zegt dat dit belangrijk is voor zowel de korte- als de langetermijngroei van zijn merken die 'voor meer staan'. De focus op purpose-merken is een van de vijf belangrijkste groei-focuspunten voor het bedrijf, omdat zo de groei van Unilever alsmede de winstmarge is te verbeteren. Dat meldt MarketingWeek.

De budgetverhogingen komen naast inspanningen en investeringen die Unilever al heeft gedaan, om te meten hoe de consument purpose-merken ervaart en of mensen de boodschap echt begrijpen, op het moment van aankoop.

'Brand purpose is belangrijk voor de korte termijn, maar ook om ervoor te zorgen dat onze merken relevant blijven voor de komende generaties', zegt Alan Jope, de ceo van Unilever tijdens de presentatie van de jaarcijfers 2019. 'We investeren meer van onze marketinguitgaven in communicatie die expliciet doelgericht (purpose gericht, red.) is, omdat we extreem sterke gegevens hebben over het verband tussen zowel doelgerichte communicatie als groei op korte en lange termijn.'
Lees hier verder.

(PvWK, beeld: Michael Heuser / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken