Unilever verdubbelt investeringen in purpose-marketing
- Food-en-retail
- 31 jan 2020 @ 08:02
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketingMVO
- 31 jan 2020 @ 08:02
- Peter van Woensel Kooy
FMCG-gigant Unilever is van plan om de komende jaren meer van zijn marketinguitgaven te investeren in 'communicatie die expliciet over purpose gaat.'
Unilever verdubbelt zijn investeringen in 'brand purpose' en zegt dat dit belangrijk is voor zowel de korte- als de langetermijngroei van zijn merken die 'voor meer staan'. De focus op purpose-merken is een van de vijf belangrijkste groei-focuspunten voor het bedrijf, omdat zo de groei van Unilever alsmede de winstmarge is te verbeteren. Dat meldt MarketingWeek.
De budgetverhogingen komen naast inspanningen en investeringen die Unilever al heeft gedaan, om te meten hoe de consument purpose-merken ervaart en of mensen de boodschap echt begrijpen, op het moment van aankoop.
'Brand purpose is belangrijk voor de korte termijn, maar ook om ervoor te zorgen dat onze merken relevant blijven voor de komende generaties', zegt Alan Jope, de ceo van Unilever tijdens de presentatie van de jaarcijfers 2019. 'We investeren meer van onze marketinguitgaven in communicatie die expliciet doelgericht (purpose gericht, red.) is, omdat we extreem sterke gegevens hebben over het verband tussen zowel doelgerichte communicatie als groei op korte en lange termijn.'
Lees hier verder.
(PvWK, beeld: Michael Heuser / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- belangrijk
- Weena
- Brand purpose
- Paul Polman
- Erasmus
- merk
- generatie
- toegevoegde waarde
- relevant
- ervoor
- termijn
- purpose
- MarketingWeek
- Unilever
- deo
- Unilever
- Alan Jope
- Londen
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing