Unilever verdubbelt investeringen in purpose-marketing
- Food-en-retail
- 31 jan 2020 @ 08:02
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketingMVO
- 31 jan 2020 @ 08:02
- Peter van Woensel Kooy
FMCG-gigant Unilever is van plan om de komende jaren meer van zijn marketinguitgaven te investeren in 'communicatie die expliciet over purpose gaat.'
Unilever verdubbelt zijn investeringen in 'brand purpose' en zegt dat dit belangrijk is voor zowel de korte- als de langetermijngroei van zijn merken die 'voor meer staan'. De focus op purpose-merken is een van de vijf belangrijkste groei-focuspunten voor het bedrijf, omdat zo de groei van Unilever alsmede de winstmarge is te verbeteren. Dat meldt MarketingWeek.
De budgetverhogingen komen naast inspanningen en investeringen die Unilever al heeft gedaan, om te meten hoe de consument purpose-merken ervaart en of mensen de boodschap echt begrijpen, op het moment van aankoop.
'Brand purpose is belangrijk voor de korte termijn, maar ook om ervoor te zorgen dat onze merken relevant blijven voor de komende generaties', zegt Alan Jope, de ceo van Unilever tijdens de presentatie van de jaarcijfers 2019. 'We investeren meer van onze marketinguitgaven in communicatie die expliciet doelgericht (purpose gericht, red.) is, omdat we extreem sterke gegevens hebben over het verband tussen zowel doelgerichte communicatie als groei op korte en lange termijn.'
Lees hier verder.
(PvWK, beeld: Michael Heuser / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Weena
- termijn
- relevant
- deo
- belangrijk
- Alan Jope
- MarketingWeek
- ervoor
- marketing
- merk
- Londen
- Erasmus
- generatie
- Unilever
- purpose
- Paul Polman
- Brand purpose
- toegevoegde waarde
- Unilever
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management