Future Farm 2030 komt naar de Nederlandse markt

Future Farm 2030 komt naar de Nederlandse markt
  • Food-en-retail
  • 28 jul 2021 @ 11:27
  • 34224 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Vanaf vandaag zijn bij supermarktketens Jumbo en Marqt de Future Farm 2030 producten verkrijgbaar. Deze nieuwe uitvinding van plant-based meat producent Future Farm benadert de structuur van echt vlees volgens het merk nog beter.

Future Farm 2030 bestaat uit de Future Burger 2030, Future Mince 2030 en Future Meatball 2030. Met deze producten versterkt de Braziliaanse faux meat maker haar positie als uitdager in de categorie vleesvervangers die zich in de pan en de mond gedragen als vlees, maar gemaakt zijn van plantaardige ingrediënten. De Future Farm 2030 lijn wordt bovendien duurzaam geproduceerd, en bevat minder calorieen, minder zout en minder vet dan eerdere Future Farm producten én dan de vleesvervangers van de concurrentie.

Future Farm oprichter Marcos Leta vanuit São Paulo: ‘Als bedrijf dat opereert op het snijvlak van food en tech, zijn we constant bezig met vernieuwing en verbetering qua smaak, duurzaamheid en gezonde ingrediënten. Deze pilaren zijn zwaarwegend voor ons publiek - zeker de veeleisende en geavanceerde consument in een land als Nederland - maar ook voor Future Farm zelf. Met de 2030 Burger staan we aan het begin van een nieuw tijdperk voor ons bedrijf en de markt, en hebben we een technologie ontwikkeld waarmee we al onze producten kunnen verbeteren.’

De nieuw ontwikkelde formule voor de Future Farm 2030 lijn bevat uitsluitend natuurlijke en plantaardige ingrediënten, non-transgene sojabonen, erwten en bieten (als kleurmiddel), en kokos- en canola olie. Met deze lijst komt Future Farm 2030 uit op 12 gram vet en 1,1 gram zout per 100 gram.. Ook bevat de Future Farm 2030 0% cholesterol en 0% transvetten. Het is een game-changer in het plantaardige vleeshoekje van de super. 

De productlijn dankt zijn naam aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties, zeventien doelen om van de wereld een betere plek te maken in 2030, aldus FF. 'Deze doelen zijn een mondiaal kompas voor uitdagingen als armoede en de klimaatcrisis, en sluiten naadloos aan bij de missie en visie van Future Farm.'
(PvWK)

Over Future Farm
'Het van oorsprong Braziliaanse Future Farm wil de manier waarop de wereld voedsel consumeert veranderen door mensen een alternatief voor dierlijke producten te bieden. Zonder dieren of de planeet te beschadigen, duurzaam, gezonder, betaalbaar en bijzonder smakelijk. De Future Burger, de voorganger van de 2030 Burger, werd onlangs door een panel van pubers in NRC verkozen tot lekkerste plantaardige hamburger. Het bedrijf werd in april 2019 opgericht onder de naam Fazenda Futuro in Brazilië, waar ze zichzelf marktleider mogen noemen, en breidt momenteel over de hele wereld uit. De onafhankelijke voedingsmiddelenfabrikant maakt gebruik van geavanceerde technologie om de beste plantaardige producten op de markt te zetten. Hun innovatieve aanpak stelt hen in staat om voedsel te creëren dat dezelfde smaak, textuur en sappigheid als vlees heeft. Future Farm wil de vleesindustrie van binnenuit kapot maken, en bijdragen aan een hybride vorm van consumptie. De brede verkrijgbaarheid van hun producten in Nederland is een belangrijk onderdeel van de strategie van het vooruitstrevende merk. Alle producten zijn glutenvrij en bevatten geen GMO's. Fast Company heeft de plannen van het bedrijf al uitgeroepen tot "world changing idea 2020".' 

(bron: Future Farm)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken