Meer pakketjes, groei Postnl zwakt af

  • Food-en-retail
  • 9 aug 2021 @ 09:06
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In het tweede kwartaal van dit jaar heeft Postnl meer pakketten vervoerd. Het bedrijf vervoerde 95 miljoen pakketten meer dan in het tweede kwartaal van vorig jaar, een groei van ruim 11%. De groei is wel minder dan in het eerste kwartaal.

De groei in het tweede kwartaal leverde een totale omzet op van 838 miljoen euro waar dat vorig jaar nog 789 miljoen euro was. De brutowinst bedroeg 63 miljoen euro. PostNL profiteert, net als andere pakketdiensten, van een enorme toename in online winkelen sinds de corona-uitbraak. Het bedrijf verwacht dan ook dat een deel van de groei, naar schatting 26 miljoen euro, tijdelijk is.
Herna Verhagen, CEO PostNL: ‘We kunnen over het tweede kwartaal van 2021 een sterk resultaat melden, waarvan een deel eenmalig is. Vooral mail in Nederland ontwikkelde zich, deels dankzij Covid-19, sterk, al zet de onderliggende substitutietrend door. Bij pakketten blijft het volume groeien, ook als we het eenmalige deel buiten beschouwing laten, dat, zoals verwacht, is afgenomen nadat de winkels weer open mochten.’

Foto: ©bwylezich/123RF.COM

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken