Spargle benoemt Kim Kleine Staarman als CEO

Spargle benoemt Kim Kleine Staarman als CEO
  • Food-en-retail
  • 10 feb 2023 @ 11:34
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingPersonalia

Spargle benoemt Kim Kleine Staarman als CEO. Na Spargle te hebben opgericht en geleid, zal Nicole van Thoor na twaalf jaar de leiding aan haar overdragen.

Kleine Staarman zal de dagelijkse leiding, strategieontwikkeling en het uitbouwen van Spargle's missie op zich nemen. Van Thoor blijft een belangrijke rol spelen in het bedrijf. Zij licht toe: 'Door de benoeming van Kim kan ik een meer onafhankelijke rol vervullen. Op deze manier kan ik me verder richten op business development en het uitbouwen van business proposities in veranderende tijden. Daarnaast blijf ik actief op strategisch klantniveau, het samenstellen van de beste teams en executive coaching. Met haar brede ervaring in de digitale wereld geeft Kim mij de ruimte om dit te doen.'

De benoeming van de nieuwe CEO van Spargle en de uitbreiding van het Spargle team markeert volgens de dames het begin van Spargle 2.0. Kleine Staarman : 'Ik ben vereerd dat ik de kans heb gekregen om dit bijzondere bedrijf te leiden. Samen met ons versterkte team gaan we Spargle naar een nieuw, breder en hoger niveau tillen.'

Spargle is naar eigen zeggen een exclusief netwerk van beste professionals in het digitale, data en tech domein, geleid door vrouwen. Met 300+ professionals in vijftien verschillende vestigingen bij bedrijven als KLM, Google en Nike speelt Spargle een belangrijke rol in de digitale groei en innovatie van deze bedrijven. Kim gelooft dat, ondanks uitgekiende technologische ontwikkelingen, mensen het verschil zullen blijven maken. 'Je bent succesvol als bedrijf als je blijft innoveren. Maar dat kan alleen met de juiste strategie, de juiste aanpak en de juiste mensen. Mensen die een "spark'' hebben. Samen met ons exclusieve best-in-class netwerk van professionals kunnen we het verschil maken.'

Kim brengt meer dan 20 jaar ervaring mee in de corporate, scale-up en start-up wereld in verschillende functies bij bekende bedrijven. Na meerdere senior marketing manager posities bij bedrijven als Wehkamp, T-Mobile en Hema vond Kim haar weg als Marketing & E-commerce Director bij La Place, V&D en DRG. Voordat ze naar Spargle kwam, was ze managing director bij Jump Retail en CCO bij tech start-up Local Heroes.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken