Fairtrade Original lanceert verantwoorde Indonesische kruidenpasta's
- Food-en-retail
- 27 mrt 2023 @ 10:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFood
- 27 mrt 2023 @ 10:13
- Peter van Woensel Kooy
in het schap bij Jumbo zijn vier nieuwe Indonesische kruidenpasta’s van Fairtrade Original te vinden voor Bami Goreng, Nasi Goreng, Rendang en Sajoer. Deze bumbu's (Indonesisch voor kruidenpasta's) zijn volledig plantaardig en bevatten geen kunstmatige toevoegingen en geen palmolie.
'En niet te vergeten: ze zijn natuurlijk Fairtrade', voegen de Fairtrade-marketeers hier aan toe. 'Het mag allemaal een stuk natuurlijker en bewuster in het Indonesische schap. Daarom introduceert ons foodmerk deze nieuwe kruidenpasta's, waarvoor boeren in Azië een eerlijke prijs ontvangen en waarmee we hier in Nederland kunnen genieten van echte Indonesische gerechten. Zo zijn dé smaakmakers in een goede Nasi Goreng: gember, citroengras, kurkuma en kaneel. Voor die smaak zijn helemaal geen kunstmatige toevoegingen nodig.'
Aan tafel met de Indonesische kruidenpasta's
De Indonesische keuken is de meest bereide Aziatische keuken in Nederland. Een bami of nasi goreng? Die is regelmatig terug te vinden op Nederlandse keukentafels als een makkelijke en snelle maaltijd. Fairtrade Original wil klanten hierbij een handje helpen door de juiste smaakmakers voor lekkere Indonesische gerechten samen te brengen in de kruidenpasta’s.
'Uit onderzoek onder Nederlandse consumenten blijkt dat de kruidenpasta's de vertrouwde Indonesische smaak hebben die zij gewend zijn. Tegelijkertijd maakt de consument op meerdere vlakken wel een duurzamere en bewustere keuze. 'Duurzaam’ betekent overigens niet dat we veel duurder zijn dan andere A-merken, want we willen onze kruidenpasta's toegankelijk maken voor zo veel mogelijk Nederlanders', vertelt Lisette Brouwers, Product Manager Wereldkeuken bij Fairtrade Original.
Ode aan de smaakmakers
Fairtrade Original ging voor de introductie-campagne een samenwerking aan met kunstenaar Nick Liefhebber om de smaakmakers van de kruidenpasta's extra in de spotlight te zetten. Met de campagne wil het 'foodmerk met een missie' het belang van plantaardige ingrediënten en een eerlijke prijs voor boeren onderstrepen. De kleurrijke en speelse stijl van Nick mengt volgens Fairtrade Original goed met de vrolijke huisstijl van het merk. Liefhebber creëerde zes illustraties van gember, kurkuma, citroengras, kaneel, zwarte peper en limoenblad, die in beperkte oplage verspreid worden tijdens de lancering. Met de illustraties brengt Fairtrade Original naar eigen zeggen 'een ode aan de smaakmakers uit hun kruidenpasta's. Nick focust in zijn kunstwerken op deze ingrediënten, die hij in het weelderige Indonesische landschap heeft geplaatst om het geheel te omlijsten.'
Gelijk aan de slag
De kruidenpasta's zijn inmiddels verkrijgbaar in 511 Jumbo's en online.Via Fairtrade is 'receptinspiratie' te vinden.
Over Nick Liefhebber
'Alle prachtige illustraties van de ingrediënten, waarvan je er hierboven een ziet, zijn gemaakt door Nick Liefhebber (1988). Zijn werk is kleurrijk en bestaat uit abstracte vormen, die hij uit papier knipt of digitaal schetst. Deze brengt hij bij elkaar in zijn kunstwerken als een soort collage, en zo bouwt hij een compleet nieuwe wereld.'
(bron: Fairtrade)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Deze bumbu
- duurzaam
- Lisette Brouwers
- Jumbo
- Wereldkeuken
- Sajoer
- Nasi Goreng
- Nick Liefhebber
- kruidenpasta
- Bami Goreng
- Rendang
- Fairtrade Original
- product manager
- toegankelijk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing