Heineken introduceert ijskastje dat koelt én kletst

- Food-en-retail
- 7 aug 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantenFoodStorytelling
- 7 aug 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Ter ere van de 150ste verjaardag introduceert Heineken exclusief bij Albert Heijn een nieuwe Beer Fridge: De Koude Kletser. 'Deze groene mini-koelkast zorgt niet alleen voor heerlijke ijskoude biertjes, maar tovert óók een glimlach op je gezicht.'
Heineken en Albert Heijn laten in de nieuwe social campagne zien hoe bijzonder deze nieuwe koelkast is. 'Met niemand minder dan Bart, de man van supermarktmanager Ilse uit de reclames van Albert Heijn, in de hoofdrol. En wat er dan precies zo uniek is aan deze Heineken Beer Fridge? Daar kom je achter in onderstaande video! De Koude Kletser is tussen 7 en 20 augustus 2023 exclusief te winnen bij Albert Heijn', meldt betrokken maker bureau Boomerang, onderdeel van de Publicis Groep.
Eerder scoorde Heineken al met de legendarische 'walk in' fridge en de eveneens legendarische follow up.
Bart, de echtgenoot van supermarktmanager Ilse uit de Albert Heijn-campagne, is de eerste die de mini-ijskast heeft weten te bemachtigen en neemt Nederlandse bierfans mee in de nieuwe, speciaal voor deze actie gemaakte video. In de video geeft Bart een borrel bij hem thuis. Bart staat klaar om ‘de geniaalste koelkast ooit’ te laten zien aan zijn vrienden, als een heuse strijd losbarst die Bart lijkt te verliezen. Maar dan ziet Bart zijn kans schoon: hij doet zijn hand naar achter om koeltjes het deurtje van de Koude Kletser te openen. Terwijl zijn vrienden compleet verrast worden door de aanblik van een koelkast vol ijskoude Heineken-biertjes klinkt er droogjes: ‘Pilsje?’
De Koude Kletser
Tegenwoordig zijn Smart Fridges niet meer weg te denken uit de moderne keuken en ze hebben allerlei functionaliteiten zoals boodschappen bestellen, suggesties doen voor gerechten en meer, stelt de brouwerij. Ter gelegenheid van het 150-jarige jubileum lanceert Heineken in samenwerking met Albert Heijn een eigen, extra bijzondere smart fridge. Met een dikke knipoog en een unieke eigenschap die deze koelkast nóg slimmer dan zijn voorgangers maakt. De Koude Kletser doet namelijk veel méér dan alleen het koelen van bier. Zodra de deur van deze koelkast wordt geopend, klinkt namelijk triomfantelijk: ‘Biertje?’.
Maar dat is niet alles, vertelt Otto Esser, Marketing manager van Heineken Nederland. 'Helemaal in de geest van de tijdelijke vervanging van de Heineken merknaam op al onze jubileumverpakkingen, laat Heineken met deze eigenzinnige koelkast zien dat het niet uitmaakt hoe je ons noemt, zolang je het maar gezellig hebt met elkaar. En wat is nou gezelliger dan een pratende koelkast? Daarom klinkt er ook afwisselend "Goudgele Rakker", "Bierke" of "Koude Kletser" als je deur opent om een lekker gekoeld biertje te pakken.'
De samenwerking
'Bij Albert Heijn trekken we graag op met partners', zegt Johan van der Zanden, directeur Marketing en Communicatie bij Albert Heijn. 'In de Koude Kletser koelkast van Heineken zagen we direct een product dat Bart en zijn vrienden wel zouden kunnen waarderen. De dikke knipoog naar de Smart Fridge en de setting van een feestje waar de vrienden tegen elkaar opbieden zagen we direct voor ons. Een mooie manier om de verjaardag van Heineken bij Albert Heijn extra bijzonder te maken.'
Exclusief bij Albert Heijn
De Koude Kletser met bijbehorende campagne video is onderdeel van een samenwerking tussen Albert Heijn en Heineken. Van 7 tot en met 20 augustus is de het ijskastje exclusief bij Albert Heijn te winnen bij aankoop van een Heineken-pack of kratje bier. Meer informatie en actievoorwaarden staan hier. Bekijk de film in het venster hieronder.
Credits
Adverteerder: Heineken & Albert Heijn
Reclamebureau: Boomerang
Productiehuis: Boomerang
PR-bureau: Newslab
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Heineken
- De Koude Kletser
- Johan van der Zanden
- Beer Fridge
- kletskast
- 150
- bier
- Freddy
- ijskoude biertjes
- mini-koelkast
- Heineken
- nieuw
- Albert Heijn
- groen
- jubileumverpakking
- Heineken Nederland
- Boomerang
- Otto Esser
- verjaardag
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers