Nieuwe uitgever De Jonge Lezer bundelt kinderbladen

Nieuwe uitgever De Jonge Lezer bundelt kinderbladen
  • Media
  • 5 apr 2019 @ 09:56
  • 11864 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • UitgeversTijdschriften

Overnames in tijdschriftland: de nieuwe uitgever De Jonge Lezer koopt het tijdschrift Penny van Holco Publications en haalt bij Zpress Young de titels Meiden, Stoer en Goal. Alle medewerkers van deze titels worden overgenomen door de nieuwe uitgeverij.

De Jonge Lezer is een samenwerkingsverband tussen media-investeerder Cor Jan Willig (New Skool Media), voormalig Sanoma-topman Steven Flipse en het huidige management van Holco Publications, Tim Smit en Paul Tuijnman.

Door de overname van de merken ontstaat één van de grootste uitgeverijen voor kinderen en jongeren tot 14 jaar. De nieuwe uitgeverij speelt in op de tendens dat ouders het belangrijker vinden dat hun kind ook offline momenten beleeft. Tijdschriften als een welkome afwisseling van de schermdrukte: een moment van rust, focus en ontspanning.

Bundeling in jeugdsegment

De oprichters van De Jonge Lezer geloven dat bundeling van expertise op het jeugdsegment nodig is om succesvol (nationaal en internationaal) te kunnen groeien.
Tim Smit, algemeen directeur van De Jonge Lezer: 'We hebben de ambitie om door een actieve "buy and build"-strategie dé jeugduitgeverij van Nederland te worden en titels met een duidelijk profiel voor de jeugd onder één dak te brengen. Door de bundeling van deze prachtige merken zijn we nog beter in staat om onze jonge lezers, hun ouders en adverteerders te bedienen.'

Alex Klein, algemeen directeur van Zpress Young: 'Na de verkoop van Hitkrant, Girlz en CosmoGirl aan Audax, medio 2018, lag er een strategisch vraagstuk op tafel, en met deze transactie hebben we een duidelijke keuze gemaakt om ons te richten op het uitgeven van sponsored media en het organiseren van B2B-events.'

Hoe ziet het nieuwe portfolio eruit?

Penny richt zich op de jonge paardenliefhebbers - meisjes van 7 t/m 14 jaar - bestaat al ruim veertig jaar en kent een trouwe lezerskring. Penny is een sterk merk met hoge naamsbekendheid ‘onder de moeder van nu’ net zo bekend als Calvé Pindakaas. Penny is het grootste paardentijdschrift van Nederland. Penny verschijnt tweewekelijks in een oplage van 49.000 exemplaren en per editie bereikt het magazine 128.000 lezers.

Meiden Magazine heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld als de glossy voor meiden tussen 9 en 14 jaar. Het magazine is meegegroeid met de sociale ontwikkeling van de doelgroep en de jongvolwassenheid van meisjes nu. De uitstraling, gecombineerd met de veilige en kindvriendelijke inhoud, kweekt veel goodwill bij de doelgroep en hun ouders. Meiden verschijnt regulier 13 keer per jaar in een oplage van 65.000 exemplaren en per editie worden 134.800 lezers bereikt.

Stoer is een blad voor jongens, in de leeftijd 7 t/m 12 jaar, met elke maand alle ins & outs over het leukste speelgoed, de laatste films, tv- en game-nieuwtjes, de leukste strips en de beste moppen. Stoer verschijnt regulier 10 keer per jaar in een oplage van 25.000 exemplaren en per editie worden 32.800 lezers bereikt.

Het voetbalmagazine Goal staat voor voetbalhelden in binnen- en buitenland. De voetballiefhebbers bevinden zich in de leeftijdscategorie 8 t/m 14 jaar. De interactie van de lezers, voetbaltips en trucs van de professionals uit de voetbalwereld en het hoge fungehalte zijn pijlers die Goal onderscheidt van de andere voetbalmedia. Goal verschijnt regulier 11 keer per jaar in een oplage van 25.000 exemplaren, per editie worden 64.800 lezers bereikt.

Van alle merken verschijnen diverse specials zoals zomer- en winter-doeboeken en een stationary lijn.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken