Coolblue start tv-campagne
- Online
- 6 jan 2015 @ 10:48
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - CampagnesE-commerce
- 6 jan 2015 @ 10:48
- Redactie Online
Coolblue wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid en verkopen nog harder laten groeien. Door in de reclame te focussen op beloftes als ‘voor 23.59 uur besteld, morgen in huis’ en ‘vandaag besteld, vanavond in huis’, wil Coolblue zijn ‘obsessieve’ focus op klanttevredenheid door meer mensen laten ervaren. Het bedrijf heeft tot nu toe nauwelijks in reclame geïnvesteerd.
Coolblue koos ervoor zich te onderscheiden met klantenservice. Open tot middernacht, snelle bezorging, kraakheldere algemene voorwaarden en, bijvoorbeeld, medewerkers die handgeschreven ansichtkaarten sturen naar klanten. ‘Mondhoekmarketing’, noemen ze dat. ‘We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mond-reclame’, zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. ‘Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.’
De onderneming bestaat bijna 15 jaar en heeft meer dan duizend medewerkers. Waarom zo lang gewacht? Zwart: ‘Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op nationale televisie, voor miljoenen mensen, de broek lieten zakken. Dan moet je wél heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens - bovenop een toch al snelle groei - nóg meer klanten bij komen. “Zaterdag besteld, zondag in huis”, bijvoorbeeld, durven we nu met vol vertrouwen op tv te schreeuwen.’
De commercial - het eerste resultaat van de samenwerking met lead agency voor de Benelux Duval Guillaume - is geproduceerd door 100% Halal.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers