Kortere rijen door cashless betalen
- Online
- 6 jun 2016 @ 10:52
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 6 jun 2016 @ 10:52
- Redactie Online
PayPal heeft dit weekend succesvol cashless betalen geïntroduceerd, tijdens Amsterdam Open Air. Gebruikers konden vooraf, maar ook tijdens het evenement hun PayPal-rekening aan hun festivalaccount koppelen om razendsnel met het festivalbandje cashless te betalen.
De eerste reacties van de festivalbezoekers zijn niets minder dan lovend. De cashless armbanden zorgen niet alleen voor kortere wachttijden bij de ingang, maar ook aan de bar en bij andere festivalstands. Daarnaast kunnen bezoekers profiteren van een automatische terugstorting van het resterende tegoed, waardoor zij niet meer met ongebruikte munten blijven zitten.
‘De manier waarop we betalen, is aan het veranderen. Mobiel en cashless zijn de toekomst. Consumenten willen gemak en snelheid. Deze oplossing biedt een snelle en veilige manier om op festivals te betalen. Dat zorgt ervoor dat festivalgangers niets in de weg staat om een mooie tijd met vrienden te beleven. We zijn zeer enthousiast dat we het festivalseizoen met PayPal op Amsterdam Open Air kunnen openen’, zegt Jan-Willem Roest, General Manager PayPal Benelux.
Hoe het werkt
* Bezoekers koppelden voorafgaand aan het evenement hun ticket aan hun PayPal-rekening. Ook tijdens het festival kon de armband met de PayPal-rekening worden verbonden
* Tijdens het festival waren er oplaadpunten om geld op de armband te zetten
* Automatische opwaardering met een bedrag naar keuze was een optie
* Tegoed opwaarderen was ook aan de bar mogelijk
* Afschrijvingen vonden in realtime plaats
* Resterend tegoed wordt automatisch binnen 48 uur teruggestort, zonder daarvoor iets hoeven te doen of extra kosten te betalen. Dit gold alleen voor PayPal-gebruikers. Bij andere betaalmethoden werd een verzoek voor terugbetaling ingediend.
Kortere rijen
De 40.000 bezoekers hebben tijdens Amsterdam Open Air in vergelijking met andere festivals geprofiteerd van aanzienlijk kortere rijen. PayPal-gebruikers hebben de rij zelfs over kunnen slaan. ‘Door de samenwerking met PayPal kunnen wij onze bezoekers nog meer gebruiksgemak bieden. Daarnaast zien wij PayPal als een relevante partner onder onze jongeren doelgroep’, zegt Tom de Louw, Apenkooi Events.
Het cashless betaalsysteem met PayPal wordt deze zomer op meerdere festivals van Apenkooi Events ingezet, namelijk op Amsterdam Open Air, Straf_Werk festival en Pleinvrees festival.
Het principe van contactloos betalen is eerder bij festivals door Apenkooi Events ingezet, omdat het bedrijf destijds al verschuivingen zag op het gebied van online betalen en de aankoop van tickets. Dit is de eerste keer dat de PayPal-oplossing geïmplementeerd is, wat nieuwe voordelen voor de bezoekers oplevert, zoals de automatische terugstorting.
In 2014 is er in Spanje voor het eerst een pilot van de PayPal-koppeling met de RFID-chips uitgevoerd en in 2015 is de samenwerking met PayPal tijdens vijf festivals ingezet, waaronder Frankrijk. Het bedrijf is inmiddels actief in 10 verschillende landen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers