Spotta gaat verder als Folders.nl
- Online
- 13 feb 2020 @ 09:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Online advertising
- 13 feb 2020 @ 09:24
- Sjaak Hoogkamer
De folderwebsite en app van Spotta gaan verder als Folders.nl. Dit is de eerste merkbare verandering van de nieuwe strategische samenwerking van Spotta met digitale dienstverlener WePublish.
Beide partijen bundelen hun krachten en spelen daarmee in op de trend dat consumenten steeds vaker online folders gebruiken om te besluiten bij welke (online) winkel ze hun producten kopen.
De focus van WePublish zal liggen op innovatie en ontwikkeling van zowel de digitale folder als de transformatie van folderplatform naar dataplatform.
Folders.nl is volledig in beheer van WePublish en onderscheidt zich naar eigen zeggen van andere platforms door de kwaliteit van het verkeer en het rendement voor retailers.
Uit recent onderzoek van Q&A Insights & Consultancy blijkt dat de online folder aan populariteit wint. Dit komt met name doordat digitale folders altijd én eerder beschikbaar zijn. Nederlanders lezen nog steeds vaak de folder voordat ze naar de winkel gaan. Bij 41% van de ondervraagden stimuleert de online folder om een aankoop in een fysieke winkel te doen.
Data over koopgedrag
Door met Folders.nl data over koopgedrag en koopintentie nog beter in te zetten en bijvoorbeeld te koppelen aan de actualiteit worden aanbiedingen nog relevanter voor consumenten. Voor het verhogen van winkelbezoeken en online conversie werken retailers samen met WePublish op zowel het platform als hun eigen website.
Gebruiksgemak
Het gebruiksgemak voor de consument blijft: ze vinden er nog steeds aanbiedingen en folders van hun favoriete winkels. WePublish: ‘We maken het bezoekers aan het platform zo eenvoudig mogelijk om nooit een interessante aanbieding te missen. Zij kunnen snel zoeken naar "luiers", "bier" of "tuinslang" voor de beste weekaanbiedingen. Consumenten maken makkelijk een boodschappenlijstje en zien direct hoeveel producten ‘in de reclame zijn’. Natuurlijk kunnen zij nog steeds favoriete categorieën en winkels selecteren voor een overzicht van alle koopjes.’
Op 6 februari maakten Beheermaatschappij Arcis BV en PostNL bekend dat er een koopovereenkomst is getekend voor de overname van PostNL-dochter Spotta door Arcis, een consortium dat bestaat uit 3 partijen met ruime ervaring in de printwereld: Beheermaatschappij Em. De Jong, Print Nerds (Print.com) en Shatho Beheer.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nederlanders shoppen bewust en... 10-07-2025
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers