ADE Dance & Brands (sold out): work hard play hard

ADE Dance & Brands (sold out): work hard play hard
  • Algemeen
  • 21 okt 2016 @ 11:40
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementDoelgroepenInteractieDialoog

Het Amsterdam Dance Event: de een heeft er nog nooit van gehoord, de ander kijkt er al het hele jaar naar uit. Feit is dat onze hoofdstad deze week overspoeld wordt door naar verwachting 375.000 bezoekers van over de hele wereld. Niet geheel toevallig dus dat merken hier bovenop springen; dance en daarmee ADE is marketingwise ontzettend interessant. En ADE Dance & Brands, gisteren (20 oktober) in Hotel Arena en georganiseerd door MarketingTribune, First Day of Spring en ADE, was stijf uitverkocht.

Het programma was veelzijdig te noemen. Bekende dj's als Laidback Luke en Headhunterz prijkten op het affiche maar ook partijen als 538, Endemol en Microsoft gaven acte de présence. Producer Tommy Zee, die veel talks aan elkaar praatte, riep dan ook meerdere malen op om ... te netwerken! 'This dj hasn't got a brand yet, grab your chance!' Goed punt, want met een mooie mix van (jonge) marketeers, dance-professionals en (bureau-)creatieven zat er van alles in de zaal.

Hotel Arena kent drie ruimtes: een grote bar waar het bier drinken en eerder genoemde netwerken plaatsvond, en twee zalen: de (net te) kleine Studio H4 en de imposante Chapel H3. Laatstgenoemde ruimte had iets weg van de grote Paradiso-zaal; voor je neus speelde zich allerhande interessante panels af, maar mocht je dat niet interesseren was er twintig meter omhoog ook van alles te zien. Is god a dj indeed?

Wie interesse heeft in de combinatie van dance en de (commerciële) industrie daaromheen zal zich gisteren ongetwijfeld vermaakt hebben. Met een totaal van 21 sprekers was het soms zelfs lastig keuzes maken. 538 of Vice? T-Mobile of Microsoft? 
Noemenswaardig is de talk van Allan Hardenberg (ceo ALDA Events, verantwoordelijk voor gigantische events als Armin Only en A State Of Trance). Hoe bereik je zo'n lastige doelgroep als de millennials nu eigenlijk? Simpel, als het aan Hardenberg ligt: 'Door ze altijd iets nieuws te geven.' En: 'Zet álle media in, dus ook YouTubers en influencers.' Aangevuld met de welbekende glamourish sfeerbeelden van zijn bedrijf, en dat was een welkome toevoeging want Hardenberg gaf ruiterlijk toe het gisteravond íets te laat gemaakt te hebben. 'So, where the afterparty at?'

Ook leuk: het panel met onder meer dj Laidback Luke, naar eigen zeggen al twintig jaar 'onderdeel van de scene'. Hoe bouw je een merk om een artiest heen zonder dat het ongeloofwaardig wordt? Smirnoff en Heineken doen dat goed volgens de immer kritische Luke: die ontwerpen voor resp. Mixmash en Mysteryland flesjes met en het logo van het merk en het hoofd van de desbetreffende dj erop. Met de Remia-reclame met Afrojack is overigens ook niets mis: 'Ik weet dat hij echt gek is op die sauzen, dus waarom niet?' Wereldster David Guetta heeft het dan weer minder goed begrepen: 'Tja, waarom werkt hij samen met uitgerekend L'oréal? Zijn haar zit altijd door de war.' Kortom, een merk en dj moeten wel daadwerkelijk bij elkaar passen.

Aan het einde van de middag puilde de Studio H4 uit. Niet vreemd ook, gezien het feit dat Frank de Wit (Endemol) en Boris Hendriksen (ID&T) hier met elkaar in gesprek gingen. Contentmarketing, daar draait het om bij het promoten van je product. En dat is ook de reden dat beide partijen dance video platform The Roof zijn gestart. Wederom aangevuld met de nodige sfeerbeelden, maar goed: de helft van de zaal stond inmiddels ook al met een flesje Desperado's aan de lippen. Leuk feitje: Veertig procent van The Roof-video's (gemiddeld vier minuten) wordt volledig uitgekeken.  

Een ontspannen sfeer, gistermiddag in de sfeervolle Hotel Arena. Een event als Dance & Brands bevestigt de kracht van het ADE eens te meer: verdieping en fun gaan hier hand in hand. Work hard, play hard. En wie vanmiddag een beetje zijn best heeft gedaan, zal er vast en zeker ook business uitgehaald hebben. En zoniet: dan blijft een hoop kennis over dance in combinatie met merken en een informatieve middag overeind. Tot volgend jaar!


Beeld door First Day of Spring en PvWK.

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken