Nieuwe merkstrategie Ohra zet in op positieve ervaringen

Nieuwe merkstrategie Ohra zet in op positieve ervaringen
  • Algemeen
  • 15 mrt 2022 @ 08:41
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Contact met een verzekeraar is meestal niet voor de lol en klanten verwachten vaak dat het benaderen van een verzekeraar leidt tot een ingewikkeld en moeizaam traject. De ervaringen van Ohra-klanten zijn echter juist verrassend positief. Dat is de insteek van de nieuwe merkcampagne van de verzekeraar.

De klanten van Ohra geven de verzekeraar dan ook een 8,5 of hoger voor klanttevredenheid, zo blijkt uit klantonderzoek. In haar nieuwe merkstrategie stelt OHRA deze verrassend positieve ervaringen centraal. Onderdeel van de andere koers is ook een gemoderniseerd logo en een nieuwe pay-off: ‘Ja, dat is Ohra’.

Ohra is sterk in eenvoud. Dat zijn we al jaren en dat vertaalde zich in “direct geregeld”. Maar naast eenvoud zit de kracht ook in onze betrokkenheid en duidelijkheid. Daarmee zijn ervaringen van klanten verrassend beter dan verwacht’, zegt Brenda Gerritsen-Brouns, manager Merk & Communicatie bij Ohra. Daarbij geeft ze aan dat het niet betekent dat het onmogelijke mogelijk wordt gemaakt, maar dat de ervaring met een verzekeraar zo positief mogelijk is. Deze ervaringen gaat Ohra op impactvolle wijze verbeelden in een nieuw campagneconcept. Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor vertrouwen en verbinding, iets wat noodzakelijk is om concurrentievoordeel te halen in een tijd waarin er minder binding is met de klant.

Kilometerverzekering als eerste in nieuw jasje
De eerste campagne vanuit deze nieuwe merkstrategie heeft betrekking op de kilometerverzekering. Een verzekering voor autobezitters die relatief weinig kilometers rijden, waarbij prepaid bundels van 1.000 kilometer per keer worden afgesloten. De verzekeraar speelt daarmee in op de trend van “alleen maar betalen voor gebruik”. In de nieuwe reclame van Ohra wordt een nieuw jong stel geïntroduceerd: Matthijs en Roos. Ze staan net op eigen benen en hebben nog niet veel meegemaakt. Ze beelden zich van alles in wat er mis kan gaan. Dit “doemdenken” wordt met humor uitvergroot, waarbij Ohra uiteindelijk altijd positief verrast en bij Matthijs en Roos een gevoel van opluchting resteert. De campagne gaat vandaag live op TV, radio, online en op sociale media. De commercial is hier te zien.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken