Pegamento: AI-beveiligingssysteem voor multifunctionele toepassingen
- B2b
- 14 feb 2024 @ 09:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 feb 2024 @ 09:35
- Sjaak Hoogkamer
Pegamento lanceert een nieuw beveiligingssysteem dat in eerste instantie is ontwikkeld in samenwerking met zorginstelling de Pompestichting. Maar het systeem is ook interessant voor toepassingen in marketing en reclame.
De Pompestichting in Nijmegen is een zorginstelling die gespecialiseerde behandeling biedt aan psychiatrische patiënten. De organisatie heeft als missie om de samenleving te beschermen en tegelijkertijd de patiënten te behandelen en rehabiliteren.
Het nieuwe systeem van Pegamento maakt gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) om de beveiliging van het terrein te verbeteren en potentiële veiligheidsrisico’s te detecteren. De Pompestichting hecht veel belang aan de veiligheid van haar faciliteiten. De kern van het nieuwe product is een geïntegreerd systeem voor beeldherkenning op basis van kunstmatige intelligentie en videbeelden waardoor verdachte activiteiten direct kunnen worden vastgesteld.
Serge Poppes, directeur van Pegamento, over het nieuwe systeem: ‘Onze AI-beveiligingsoplossing biedt een proactieve en effectieve manier om potentiële veiligheidsrisico's te identificeren. Het stelt de Pompestichting in staat om snel te handelen en de veiligheid van het terrein te verbeteren.’
Rob Roode, verantwoordelijk voor marketing en R&D bij Pegamento, benadrukt dat de techniek ook heel goed kan worden toegepast in marketing en reclame. Zoals gepersonaliseerde reclame via interactieve reclameborden: ‘Gebruik anomaliedetectie en gezichtsanalyse op digitale billboards om de content aan te passen op basis van de kenmerken van voorbijgangers, zoals leeftijdsgroep of geslacht, of zelfs de weersomstandigheden, waardoor relevantere advertenties worden getoond. Of pas de weergave toe in dynamische etalages op basis van de interesse die voorbijgangers tonen, gemeten door de tijd die ze besteden aan kijken of door de expressies op hun gezicht. Dit om de engagement en uiteindelijk de conversie te verhogen.’

Ander voorbeeld van toepassing van het systeem is een optimalisatie van evenementen en beursstands, aldus Roode. ‘Monitor hoe bezoekers zich bewegen op beurzen of tijdens evenementen om hotspots te identificeren, en gebruik deze gegevens om de plaatsing van stands of attracties te optimaliseren voor toekomstige evenementen. Of gebruik computer vision om het engagementniveau van deelnemers te meten door hun tijd bij bepaalde stands of presentaties te monitoren, waardoor waardevolle feedback voor exposanten en organisatoren wordt verkregen.’
Tot slot oppert Roode het systeem in te zetten voor een verbeterde buitenreclame: ‘Gebruik computer vision om het voetgangersverkeer in verschillende delen van de stad of winkelgebieden te analyseren, en plaats vervolgens buitenreclame op strategische locaties waar de meeste passanten zijn om maximale zichtbaarheid te garanderen.’
Fotografie: De Pompestichting en Ocean Outdoor
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

