Anti-campagnes tegen Poetin nemen toe
- Bureaus
- 4 feb 2014 @ 10:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsPolitiek
- 4 feb 2014 @ 10:17
- Jeroen Mirck
Met de Olympische Winterspelen in Sotsji op het punt van beginnen, neemt ook de druk van mensenrechtenorganisaties toe op het regime van gastheer Vladimir Poetin. De organisatie All Out vraagt specifiek aandacht voor homorechten, Amnesty International bepleit aandacht voor alle mensenrechten die nog altijd in Rusland worden geschonden.
Amnesty gebruikt momenteel het middel van ironie om haar boodschap over het voetlicht te krigen. Zo roept de mensenrechtenorganisatie deze week in een nieuwe commercial van BVH iedereen dringend op om Poetins feestje niet te verstoren. ‘Dus gelieve tijdens de Olympische Winterspelen in Sochi niet te discussiëren over de vrijheid van meningsuiting, homorechten, onafhankelijke rechtspraak, milieuactivisme of persvrijheid.’
Bedenkers van de campagne zijn Maarten Bakker en Peter van Zijp, creatieven bij BVH in Rotterdam. Designer/editor is Maarten van Muijen. De tv-commercial zal eind deze week ook te zien zijn rondom de openingsceremonie.
All Out doet niet zozeer aan tv-reclame, maar activeert haar achterban vooral via social media. Via de eigen website wordt onder meer een video gedeeld met de hashtag #LoveAlwaysWins.
Over video’s gesproken: ook Brand New Telly maakte een als viral bedoeld nep-nieuwsfilmpje waarin Poetin het kunstschaatsen verbiedt danwel aanprijst. Voor welke klant, vroeg MarketingTribune aan creatief directeur Wouter van der Pauw. 'Deze video is niet specifiek voor een klant. We hebben voor onszelf bepaald dat we in 2014 wat meer de vrijheid willen hebben om af en toe ook gewoon zelf content te maken. Dit is iets dat we gewoon graag wilden maken.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Amnesty International
- Olympische Spelen
- Vladimir Poetin
- All Out
- campagnes
- Sotsji
- Brand New Telly
- Winterspelen
- mensenrechten
- BVH
- homorechten
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers