Walibi Holland start campagne #HardGaan
- Bureaus
- 22 apr 2014 @ 10:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMarketingMerken
- 22 apr 2014 @ 10:37
- Redactie Bureaus
Walibi Holland is deze week van start gegaan met de 'Hard Gaan'-campagne. Deze door social media, radio- en tv-commercials ondersteunde campagne richt zich op teenagers en young adults.
Deejay Erik Arbores heeft speciaal voor Walibi Holland het nummer ‘Xpress’ geproduceerd. De track is geschreven voor de gelijknamige thrill ride ‘Xpress: Platform 13’. In deze ride ervaren bezoekers vanaf 5 april een compleet nieuwe experience. De track is onderdeel van de nieuwe ‘Hard Gaan’-campagne. ‘Xpress’ is onder andere te horen in de televisiecommercial en op de radio, maar ook in het park is de track gedurende het seizoen te horen.
Met de ‘Hard Gaan’-campagne speelt Walibi Holland in op Y-generatie; de teenagers & young adults, de belangrijkste doelgroep van het park. Deze generatie jongeren zoeken meer dan ooit naar spanning, willen hun leven niet ongemerkt voorbij laten gaan en leven met motto’s als ‘YOLO’ en ‘Die once, live twice’. Walibi Holland speelt hierop in door het park neer te zetten als de plek waar gasten op een unieke wijze spanning voelen. Naast de radio- en televisiecommercial bestaat de campagne uit print, online en schoolboards op middelbare scholen.
De afgelopen weken is online al gestart met het laden van de nieuwe campagne. Op de eerste openingsdag van het seizoen, zaterdag 5 april, waren Walibi en #HardGaan 9 uur lang Trending Topic in Nederland.
Bureau : YoungWorks
Concept : Kim van Dongen en Natasja Draër, Young Works
Strategie : Bart de Ridder, Young Works
Regie : Rogier van de Weerd, I-mor
Productie : Mike Vonk, I-mor
CGI : Tim Smit
Geluid/muziek : Erik Arbores - Xpress
Opdrachtgever : Marc Antonioli en Michelle den Ouden, Walibi Holland
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Erik Arbores
- Hard Gaan
- young adults
- #HardGaan
- campagne
- doelgroep
- Walibi
- DJ
- Walibi Holland
- Xpress
- teenagers
- pretpark
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers