Havas Worldwide fuseert met Boondoggle
- Bureaus
- 25 mrt 2015 @ 12:05
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CreatieStrategieZakelijkE-marketing
- 25 mrt 2015 @ 12:05
- Redactie Bureaus
Havas Worldwide en Boondoggle Amsterdam gaan met elkaar fuseren. Vanaf april gaan de voormalige zusjes verder onder de naam Havas/Boondoggle Amsterdam. Het nieuwe bureau wordt een samenspel van de uitgesproken progressieve, digitale signatuur en start-up mentaliteit van Boondoggle en de brede merkervaring van Havas Worldwide, zo meldt het aanstaande fusiebureau.
'We bouwen met de fusie aan een bureau met meer volume en zichtbaarheid', zegt CEO Sander Tacx. 'Havas/Boondoggle krijgt een stevige talentbasis en een breder klantportfolio, ondersteund door een sterk netwerk. De directe verbinding met Boondoggle Leuven zal daarnaast bijdragen aan meer flexibiliteit en een breder palet aan services.'
Tacx zal als CEO het nieuwe management gaan vormen samen met managing partner Rob van Beek, Remko Herremans (Head of Strategy) en de nieuwe creatieve directie. De fusie gaat namelijk samen met de aankondiging van het aantrekken van de creatieve directie Nils Taildeman en Menno Schipper. Dit duo werkte bij DDB & Tribal aan mooie merken, waarvan de laatste anderhalf jaar als creatief directeur. Een greep uit hun portfolio: InShared, Autodrop, Eneco, Grolsch, KLM, Ziggo, Centraal Beheer Achmea, Verbond van Verzekeraars en Chocomel.
Menno Schipper: 'We hebben in bijna zeven jaar veel ervaring opgedaan bij DDB en Tribal. Ondanks dat we het daar erg naar onze zin hadden ging het toch kriebelen en voelden we de behoefte om meer ons stempel te kunnen drukken. Op dit moment gebeurt er heel veel bij Havas en Boondoggle en we voelen heel veel goede energie. Het lijkt ons te gek om onze ervaring van de afgelopen jaren te gebruiken om van beide bureaus met verschillende kwaliteiten een sterke eenheid te maken.'
Rob van Beek: ‘Menno en Nils komen precies op het moment waarop we Boondoggle en Havas Worldwide Amsterdam fuseren. Ze hebben de integratie van Tribal en DDB van dichtbij meegemaakt. Dat zal helpen bij een snelle samensmelting van de twee zusjes in een nieuw Nederlands bureau. Daarnaast zijn deze twee creatieven echte leiders. Ze hebben de juiste energie, een ijzersterke reputatie en maken geweldig werk van een constant hoog niveau.’
Sander Tacx: ‘De ambitie is en blijft om onderscheidend en relevant werk te ontwikkelen dat resultaat oplevert. De cultuur en mentaliteit van het bureau speelt daarbij een belangrijke rol: nuchter en op een vriendelijke manier confronterend. Met Nils, Menno, Remko, Rob en de rest van het team zijn we er klaar voor om vooral het werk voor ons te laten spreken.’
Havas/Boondoggle Amsterdam werkt klanten als PSA Peugeot Citroën, Nutricia (Nutrilon), Heinz, Freo, Perfetti van Melle, KNVB, Rituals Cosmetics, Hoya, Iglo, Lely, Disneyland Parijs, Unibail Rodamco, PostNL, Paturain en Chateau d’Ax.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Amsterdam
- Rob van Beek
- digitaal
- Havas Worldwide
- Leuven
- fusie
- bureaus
- creatieve directie
- Nils Taildeman
- Boondoggle
- Sander Tacx
- Havas/Boondoggle
- Menno Schipper
- Remko Herremans
- bureau
- Havas
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers