Epidemie ontwikkelt online Lidl-platform Optimaal
- Bureaus
- 29 jun 2015 @ 16:13
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - WebsiteDoelgroepenOnlineBranded contentActivatie
- 29 jun 2015 @ 16:13
- Redactie Bureaus
Reclamebureau Epidemie heeft voor supermarktketen Lidl een online platform ontwikkeld dat aandacht vraagt voor het probleem van voedselverspilling. Dit platform Optimaal.nl moet straks ook gaan opduiken in de andere communicatiemiddelen van Lidl.
Elke dag worden er heerlijke producten gekocht, gemaakt en gegeten. Maar niet van alle producten genieten we volledig. Jaarlijks gooien we in Nederland per persoon zo’n 50 kilo, ter waarde van €150,- aan voedsel weg. Supermarktketen Lidl vindt dat zonde van de producten, zonde van het geld en slecht voor het milieu.
Lidl liet hun Raad van Kinderen meedenken hoe zij als supermarkt samen met haar klanten minder voedsel kan verspillen. Geïnspireerd door alle ideeën van de kinderen heeft Lidl het initiatief genomen om een platform te beginnen dat voedselverspilling tegengaat en vroeg reclamebureau Epidemie hier een concept voor te ontwikkelen.
Op dinsdag 23 juni werd daarom Optimaal.nl door Lidl gelanceerd in aanwezigheid van prinses Laurentien, de bedenker van de Raad van Kinderen en directeur van de Missing Chapter Foundation. Optimaal is een cross-mediaal platform uitgedacht en ontwikkeld door epidemie, waarmee Lidl iedereen optimaal wil laten genieten van producten door minder te verspillen. Op Optimaal.nl lees je bijvoorbeeld hoe Lidl en haar leveranciers werken aan minder verspilling, vind je veel tips & tricks om zelf minder te verspillen en worden lezers gevraagd hun tips te delen.
De komende maanden zal Optimaal ook zichtbaar worden in andere middelen van Lidl, zoals de winkels en communicatie-uitingen.
www.optimaal.nl
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Natwerk kiest Dawn als nieuw reclamebureau
Laatste Nieuws
- Goudwisselkantoor zet goud om in geluk23-06-2025
- Koelkast met ijsbaden centraal in... 23-06-2025
- Hersenstichting maakt impact van... 23-06-2025
- Kemari kiest koers: creativiteit met... 21-06-2025
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Presenter en Crossphase kiezen voor... 20-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation