Batman en Queen figureren in commercial War Child
- Bureaus
- 13 apr 2017 @ 00:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijCommercialsCampagnesEndorsementMuziek
- 13 apr 2017 @ 00:10
- Redactie Bureaus
War Child heeft woensdag een spraakmakende commercial gelanceerd over de schrijnende situatie van vluchtelingen. Spraakmakend omdat de film net even anders is. Een jonge vluchteling ontmoet Batman, met op de achtergrond de tonen van een Queen-klassieker. War Child ontwikkelde de fraaie campagne samen met In Case of Fire, muziekbureau MassiveMusic, Sony en Universal.
Een jongen in een vluchtelingenkamp heeft een wat ongebruikelijke vriendschap: zijn beste maatje is Batman. Dat is de kern van deze aandoenlijke film, die eindigt met een indringende boodschap. We volgen het onafscheidelijke duo door het vluchtelingenkamp. Samen veranderen ze de erbarmelijke omgeving in hun speeltuin: ze voetballen, armworstelen en spelen verstoppertje.
Het hartverwarmende verhaal neemt een verrassende wending als onze gemaskerde held al die tijd de vader van de jongen geweest blijkt te zijn. Een fantasie, door de jongen gecreëerd om met de duistere alledaagsheid van zijn leven om te kunnen gaan.
Naast Batman doet ook Queen mee
Een bijzonder element is de muzikale omlijsting: Queens’ klassieke feelgood-track ‘You’re My Best Friend’. MassiveMusic kreeg de opdracht een song te vinden en licensen die het contrast versterkt tussen het hoopvolle begin en het naargeestige einde van de film. Een track die de emotie van de film uitvergroot. Er volgde een uitgebreide zoektocht naar een artiest die toestemming wilde geven voor het gebruik van zijn muziek. Die zoektocht werd beloond door Queen, die War Child graag hun wereldberoemde song liet gebruiken. Een perfecte match met het script en de boodschap.
Dankzij intensieve samenwerking tussen alle partners – War Child, In Case of Fire, regisseur Jeroen Mol, RNDBT producer Lex Szanto, Sony en Universal – kon MassiveMusic het label en de uitgever overtuigen belangeloos mee te werken. Het resultaat: War Child kan de film wereldwijd distribueren en overal haar boodschap uitdragen. En dat is een fantastisch resultaat in deze tijden van verhitte discussie over massa-emigratie.
Vriendschap en fantasie
MassiveMusic’s Samuel Taselaar: ‘Het is heel bijzonder dat we een bijdrage mochten leveren aan deze geweldige film. Toen we de kleine jongen en zijn vriendschap met Batman zagen, waren we meteen verkocht. Vooral het einde heeft ons allemaal geraakt, ik denk omdat het zo actueel is. Ik hoop dat deze film zoveel mogelijk andere mensen ook diep in het hart gaat raken.’
Wereldwijd groeien 250 miljoen kinderen op in oorlog, of zijn hiervoor op de vlucht. Zij worden dagelijks geconfronteerd met verschrikkelijke ervaringen. Ervaringen die ze niet altijd op eigen kracht kunnen verwerken. Fantasie is voor hen vaak de enige manier om even te ontsnappen aan deze realiteit. War Child helpt oorlogskinderen met psychosociale hulp, bescherming en onderwijs. Zo staan ze niet alleen en kunnen ze de harde werkelijkheid aan. Zo bouwen ze aan hun toekomst.
De War Child-campagne 'You’re My Best Friend' is op 12 april gelanceerd, in Nederland op televisie en wereldwijd online.
Credits
Opdrachtgever: War Child
Verantwoordelijk bij klant: Daphne Groenendijk, Nienke Teunissen, Veronique Hoogendoorn
Creatie: Marcel Frensch en Rogier Mahieu
Productiemaatschappij: RNDBT Content
Producer: Lex Szanto, Kim Wolffensperger,
Regisseur: Jeroen Mol (Fatfred)
Line Productie: Bee On Set Productions
D.O.P: Gabor Deak
Editor: Oscar Marmelstein & Jeroen Mol
Post productie: Ambassadors
Geluidsstudio: Ambassadors
Music Supervision: MassiveMusic (met Sony Music en Universal Music)
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Queen
- Sny
- kind
- Universal
- War Chid
- campagne
- commercial
- vluchteling
- Batman
- NGO
- kamp
- Syrië
- MassiveMusic
- oorlog
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky 07-02-2025
- Vogelbescherming Nederland: luister... 07-02-2025
- Your Majesty en Infinum onderzoeken... 07-02-2025
- Drie vragen aan… Maaike Maagdenberg06-02-2025
- Desperados lanceert nieuwe campagne... 05-02-2025
- Lidl kiest Bruut als lead agency... 05-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day