GUC Agency ontwikkelt kerstbal-actie KiKa
- Bureaus
- 7 dec 2018 @ 10:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MaatschappijActiesCampagnes
- 7 dec 2018 @ 10:19
- Jeroen Mirck
Bij ruim 160 Nederlandse tuincentra zijn sinds 6 december speciale kerstballen van KiKa te koop. Met de aankoop van deze ballen leveren consumenten samen met de tuincentra een bijdrage aan de strijd tegen kinderkanker.
Vier kinderkankerpatiëntjes Femke, Judith, Roos en Vera vertaalden hun persoonlijke verhaal in een tekening, die als opdruk op de vier kerstballen staan.
De KiKa Kerstballenactie is ontwikkeld door GUC Agency in samenwerking met Tuinbranche Nederland en Edelman. En met Tuinzaken en Garden Connect. De campagne wordt ondersteund door KiKa-ambassadrice Xandra Brood en haar dochters Lola en Holly.
'Het is helaas niet vanzelfsprekend, dat ieder kind een mooie Kerst en een gezond nieuwjaar in het vooruitzicht heeft', zegt Brood. 'Door KiKa Kerstballen te kopen, ziet je kerstboom er niet alleen nóg mooier uit, maar versier je je boom dit jaar met een doel.'
Actie mikt op 1,5 ton
Het doel van de campagne is om niet alleen de aandacht te vestigen op het goede werk van de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), maar ook om concreet een bedrag van 150.000 euro op te halen. Dit bedrag wordt besteed aan het verdere onderzoek naar kanker bij kinderen. De KiKa Kerstbal kost 4,95 euro per stuk. Na aftrek van btw en kosten, waarop géén winst wordt gemaakt, komt per kerstbal 2,50 euro direct ten goede aan KiKa. Er zijn vier verschillend gedecoreerde KiKa Kerstballen.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen' commercial live
- Social Deal Wellness eerste nieuwe film Bald Jackal Agency
- Rosewood lanceert eerste AI-dogfluencer van Nederland: ‘zonder...
- Fastned richt merkcampagne op de mens
- Big2's nieuwe album Hard Hout krijgt campagne
Laatste Nieuws
- JongeHonden kopen geen... 30-05-2025
- War Child activeert voorbijgangers... 29-05-2025
- Van B2B naar B2C: Hoe Avery Dennison... 29-05-2025
- EY versterkt employer brand met... 28-05-2025
- Meer zichtbaarheid voor humanisme27-05-2025
- Geloofwaardige influencers kunnen... 27-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management