GUC Agency ontwikkelt kerstbal-actie KiKa

  • Bureaus
  • 7 dec 2018 @ 10:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MaatschappijActiesCampagnes

Bij ruim 160 Nederlandse tuincentra zijn sinds 6 december speciale kerstballen van KiKa te koop. Met de aankoop van deze ballen leveren consumenten samen met de tuincentra een bijdrage aan de strijd tegen kinderkanker.

Vier kinderkankerpatiëntjes Femke, Judith, Roos en Vera vertaalden hun persoonlijke verhaal in een tekening, die als opdruk op de vier kerstballen staan.

De KiKa Kerstballenactie is ontwikkeld door GUC Agency in samenwerking met Tuinbranche Nederland en Edelman. En met Tuinzaken en Garden Connect. De campagne wordt ondersteund door KiKa-ambassadrice Xandra Brood en haar dochters Lola en Holly.

'Het is helaas niet vanzelfsprekend, dat ieder kind een mooie Kerst en een gezond nieuwjaar in het vooruitzicht heeft', zegt Brood. 'Door KiKa Kerstballen te kopen, ziet je kerstboom er niet alleen nóg mooier uit, maar versier je je boom dit jaar met een doel.'

Actie mikt op 1,5 ton

Het doel van de campagne is om niet alleen de aandacht te vestigen op het goede werk van de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), maar ook om concreet een bedrag van 150.000 euro op te halen. Dit bedrag wordt besteed aan het verdere onderzoek naar kanker bij kinderen. De KiKa Kerstbal kost 4,95 euro per stuk. Na aftrek van btw en kosten, waarop géén winst wordt gemaakt, komt per kerstbal 2,50 euro direct ten goede aan KiKa. Er zijn vier verschillend gedecoreerde KiKa Kerstballen.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken