Subway introduceert 1,5 meter-sandwich
- Bureaus
- 1 jun 2020 @ 06:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodContentCampagnes
- 1 jun 2020 @ 06:01
- Lucas Boon
Nu ook Subway weer gasten in zijn restaurants mag verwelkomen, introduceert de fastfoodketen de 'Friendlong', een sandwich van anderhalve meter lang. De zogenoemde welkomstactie is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Achtung mcgarrybowen.
Het is de eerste campagne die voortkomt uit de samenwerking tussen Subway en Achtung. De campagne wordt uitgerold via outdoor en social media. Op Instagram verspreiden bekende influencers content onder de noemer 'long awaited reunions’ en ook is er een videoserie ontwikkeld. Eerder maakte Subway bekend ook samen te werken met The Gardeners.
Annelies Poelsema, marketing manager Nederland & Denemarken bij Subway, zegt: 'Eind vorig jaar kozen wij voor Achtung als nieuwe lead agency voor Nederland en Scandinavië. De afgelopen maanden hebben we samengewerkt aan een nieuwe merkstrategie en lokale uitwerking van de positionering, maar precies op het moment dat we hiermee live wilden gaan, drong corona Europa binnen. Nu kiezen we voor een spraakmakende comeback-campagne.'
Sven Vening, managing director van Achtung, voegt toe: 'We zijn met veel plezier aan deze mooie uitdaging begonnen. Iedereen kent Subway, aan ons de schone taak om het merk goed op de kaart te zetten. Daarvoor hebben we een nieuwe merk- en contentstrategie ontwikkeld waaruit dit jaar nog vele campagnes zullen voortvloeien. Dit is alvast de eerste.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes