Subway introduceert 1,5 meter-sandwich
- Bureaus
- 1 jun 2020 @ 06:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodContentCampagnes
- 1 jun 2020 @ 06:01
- Lucas Boon
Nu ook Subway weer gasten in zijn restaurants mag verwelkomen, introduceert de fastfoodketen de 'Friendlong', een sandwich van anderhalve meter lang. De zogenoemde welkomstactie is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Achtung mcgarrybowen.
Het is de eerste campagne die voortkomt uit de samenwerking tussen Subway en Achtung. De campagne wordt uitgerold via outdoor en social media. Op Instagram verspreiden bekende influencers content onder de noemer 'long awaited reunions’ en ook is er een videoserie ontwikkeld. Eerder maakte Subway bekend ook samen te werken met The Gardeners.
Annelies Poelsema, marketing manager Nederland & Denemarken bij Subway, zegt: 'Eind vorig jaar kozen wij voor Achtung als nieuwe lead agency voor Nederland en Scandinavië. De afgelopen maanden hebben we samengewerkt aan een nieuwe merkstrategie en lokale uitwerking van de positionering, maar precies op het moment dat we hiermee live wilden gaan, drong corona Europa binnen. Nu kiezen we voor een spraakmakende comeback-campagne.'
Sven Vening, managing director van Achtung, voegt toe: 'We zijn met veel plezier aan deze mooie uitdaging begonnen. Iedereen kent Subway, aan ons de schone taak om het merk goed op de kaart te zetten. Daarvoor hebben we een nieuwe merk- en contentstrategie ontwikkeld waaruit dit jaar nog vele campagnes zullen voortvloeien. Dit is alvast de eerste.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

