KLM stelt Nederlander gerust in nieuwe campagne
- Bureaus
- 22 jun 2020 @ 16:51
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 22 jun 2020 @ 16:51
- Lucas Boon
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij spreidt zijn vleugels met een nieuwe campagne, ontwikkeld door DDB Unlimited. Doel van de campagne is om Nederlanders gerust te stellen weer met KLM te vliegen. ‘Want voor KLM zijn passagiers geen stoelnummers.’
De campagne legt de nadruk op de behoefte aan echt menselijk contact, na een periode waarin beeldschermen het venster naar de wereld leken te zijn. Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited, zegt: 'Veel mensen voelen zich na de intelligente lockdown onzeker. Met deze campagne is de uitdaging om met optimisme naar de toekomst te kijken en toch ook de nieuwe realiteit onder ogen te zien.'
De campagne richt zich op de veiligheidsmaatregelen en het geoptimaliseerde boekingsbeleid van KLM, met als doel om de zorgen van passagiers weg te nemen om weer aan boord te stappen. 'Want voor KLM zijn passagiers geen stoelnummers. Het zijn mensen met verhalen over en behoefte aan menselijk contact. En voor veel mensen is vliegen een belangrijke of zelfs de enige manier om weer in contact te komen met hun dierbaren', zo verklaart KLM.
De campagne wordt uitgerold op televisie, social media, print en owned media. Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers