KLM stelt Nederlander gerust in nieuwe campagne

KLM stelt Nederlander gerust in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 22 jun 2020 @ 16:51
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij spreidt zijn vleugels met een nieuwe campagne, ontwikkeld door DDB Unlimited. Doel van de campagne is om Nederlanders gerust te stellen weer met KLM te vliegen. ‘Want voor KLM zijn passagiers geen stoelnummers.’

De campagne legt de nadruk op de behoefte aan echt menselijk contact, na een periode waarin beeldschermen het venster naar de wereld leken te zijn.  Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited, zegt: 'Veel mensen voelen zich na de intelligente lockdown onzeker. Met deze campagne is de uitdaging om met optimisme naar de toekomst te kijken en toch ook de nieuwe realiteit onder ogen te zien.'

De campagne richt zich op de veiligheidsmaatregelen en het geoptimaliseerde boekingsbeleid van KLM, met als doel om de zorgen van passagiers weg te nemen om weer aan boord te stappen. 'Want voor KLM zijn passagiers geen stoelnummers. Het zijn mensen met verhalen over en behoefte aan menselijk contact. En voor veel mensen is vliegen een belangrijke of zelfs de enige manier om weer in contact te komen met hun dierbaren', zo verklaart KLM.

De campagne wordt uitgerold op televisie, social media, print en owned media. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken