Boomerang lanceert Social Scan

Boomerang lanceert Social Scan
  • Bureaus
  • 20 jul 2020 @ 09:17
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Strategie

Reclamebureau Boomerang uit Amsterdam lanceert de Social Scan, een tool die de communicatie-uitingen van merken scant op grond van sociale waarden.

Volgens Boomerang wordt de groei van een merk tegenwoordig grotendeels bepaald door de mate van 'menselijkheid' waarin het opereert. Madzy Beynen, head of strategy bij Boomerang, zegt: 'Het valt ons op dat merken steeds vaker menselijk communiceren. Nike, Ben & Jerries en Patagonia deden dit altijd al, maar andere grote mainstream-merken volgen nu ook. Dit is volgens ons te danken een verandering in culturele en sociale normen in de maatschappij, zoals bijvoorbeeld te zien is in het huidige racismedebat. Mensen verwachten tegenwoordig dat merken hun verantwoordelijkheid pakken en een sociale rol aannemen.'

Boomerang stelt dat merken effectiever in hun communicatie zijn wanneer zij campagnes meer in sociale waardes verankeren en zodoende de markt op een menselijkere manier benaderen.

Reden dus voor het bureau om de Social Scan te ontwikkelen. De scan focust op vier gebieden:

  • Hoe merken inspelen op een sociale behoefte
  • Hoe menselijk merken communiceren in campagnes
  • Hoe merken handelen naar hun purpose
  • Hoe merken impact hebben op de samenleving

De scan wordt afgesloten met een rapport dat 'de essentiële basis' vormt voor een nieuwe sociale beweging van het merk. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met madzy@boomerangcreate.com.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken