Ben-campagne: minder 'rode stressballen' op mobiel

Ben-campagne: minder 'rode stressballen' op mobiel
  • Bureaus
  • 10 sep 2020 @ 08:27
  • 16023 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

7 op de 10 Nederlanders ervaart regelmatig stress door de grote hoeveelheid notificaties – de rode balletjes met cijfers - op de mobiele telefoon. Met de nieuwe campagne van DDB Unlimited helpt Ben mensen om hun mobiel onder de duim te houden.

4 op de 10 mensen voelt zich regelmatig afgeleid van dingen die er echt toe doen en zou graag minder meldingen ontvangen, blijkt uit onderzoek van PanelWizard voor Ben. Voor de telecomprovider – die in campagnes mensen helpt om bewust om te gaan met hun mobiel –  een reden om de stress die meldingen kunnen veroorzaken aan te snijden als nieuw onderwerp in de reeks van bewustmakende campagnes.

Ben lanceert campagne om de stress van notificaties op mobiel te reduceren

In de film en rest van de campagne staan de rode balletjes symbool voor de meldingen waar we vanuit apps de hele dag mee geconfronteerd worden. Ben laat op een sympathieke manier zien dat je de stress die dat veroorzaakt heel eenvoudig kan oplossen door die meldingen uit te zetten.

Margaret Kreuger, manager Brand & Communications Ben: ‘De stress die de rode balletjes op je smartphone veroorzaakt, is voor iedereen erg herkenbaar. Ergens voelt het als een ‘onafgemaakte taak’, waardoor je continu geneigd bent met je telefoon bezig te zijn. Deze campagne sluit naadloos aan bij deze ontwikkeling in de huidige tijdsgeest en laat op een kenmerkende Ben-manier zien hoe je je mobiel onder de duim houdt. Niet belerend, maar krachtig en effectief met een herkenbaar maatschappelijk randje’

 

Credits

Klant: Ben

Margaret Kreuger, Aafke Geers, Denise Noordermeer, Jefta den Dulk

Creatie: DDB Unlimited

In samenwerking met

Hazazah, de Grot, KlevR, Remus Ockels, Triangle PR



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken