Ben-campagne: minder 'rode stressballen' op mobiel
- Bureaus
- 10 sep 2020 @ 08:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 10 sep 2020 @ 08:27
- Sjaak Hoogkamer
7 op de 10 Nederlanders ervaart regelmatig stress door de grote hoeveelheid notificaties – de rode balletjes met cijfers - op de mobiele telefoon. Met de nieuwe campagne van DDB Unlimited helpt Ben mensen om hun mobiel onder de duim te houden.
4 op de 10 mensen voelt zich regelmatig afgeleid van dingen die er echt toe doen en zou graag minder meldingen ontvangen, blijkt uit onderzoek van PanelWizard voor Ben. Voor de telecomprovider – die in campagnes mensen helpt om bewust om te gaan met hun mobiel – een reden om de stress die meldingen kunnen veroorzaken aan te snijden als nieuw onderwerp in de reeks van bewustmakende campagnes.
Ben lanceert campagne om de stress van notificaties op mobiel te reduceren
In de film en rest van de campagne staan de rode balletjes symbool voor de meldingen waar we vanuit apps de hele dag mee geconfronteerd worden. Ben laat op een sympathieke manier zien dat je de stress die dat veroorzaakt heel eenvoudig kan oplossen door die meldingen uit te zetten.
Margaret Kreuger, manager Brand & Communications Ben: ‘De stress die de rode balletjes op je smartphone veroorzaakt, is voor iedereen erg herkenbaar. Ergens voelt het als een ‘onafgemaakte taak’, waardoor je continu geneigd bent met je telefoon bezig te zijn. Deze campagne sluit naadloos aan bij deze ontwikkeling in de huidige tijdsgeest en laat op een kenmerkende Ben-manier zien hoe je je mobiel onder de duim houdt. Niet belerend, maar krachtig en effectief met een herkenbaar maatschappelijk randje’
Credits
Klant: Ben
Margaret Kreuger, Aafke Geers, Denise Noordermeer, Jefta den Dulk
Creatie: DDB Unlimited
In samenwerking met
Hazazah, de Grot, KlevR, Remus Ockels, Triangle PR
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing