Ben-campagne: minder 'rode stressballen' op mobiel
- Bureaus
- 10 sep 2020 @ 08:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 10 sep 2020 @ 08:27
- Sjaak Hoogkamer
7 op de 10 Nederlanders ervaart regelmatig stress door de grote hoeveelheid notificaties – de rode balletjes met cijfers - op de mobiele telefoon. Met de nieuwe campagne van DDB Unlimited helpt Ben mensen om hun mobiel onder de duim te houden.
4 op de 10 mensen voelt zich regelmatig afgeleid van dingen die er echt toe doen en zou graag minder meldingen ontvangen, blijkt uit onderzoek van PanelWizard voor Ben. Voor de telecomprovider – die in campagnes mensen helpt om bewust om te gaan met hun mobiel – een reden om de stress die meldingen kunnen veroorzaken aan te snijden als nieuw onderwerp in de reeks van bewustmakende campagnes.
Ben lanceert campagne om de stress van notificaties op mobiel te reduceren
In de film en rest van de campagne staan de rode balletjes symbool voor de meldingen waar we vanuit apps de hele dag mee geconfronteerd worden. Ben laat op een sympathieke manier zien dat je de stress die dat veroorzaakt heel eenvoudig kan oplossen door die meldingen uit te zetten.
Margaret Kreuger, manager Brand & Communications Ben: ‘De stress die de rode balletjes op je smartphone veroorzaakt, is voor iedereen erg herkenbaar. Ergens voelt het als een ‘onafgemaakte taak’, waardoor je continu geneigd bent met je telefoon bezig te zijn. Deze campagne sluit naadloos aan bij deze ontwikkeling in de huidige tijdsgeest en laat op een kenmerkende Ben-manier zien hoe je je mobiel onder de duim houdt. Niet belerend, maar krachtig en effectief met een herkenbaar maatschappelijk randje’
Credits
Klant: Ben
Margaret Kreuger, Aafke Geers, Denise Noordermeer, Jefta den Dulk
Creatie: DDB Unlimited
In samenwerking met
Hazazah, de Grot, KlevR, Remus Ockels, Triangle PR
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers