Vedett lanceert 'sttupid'-campagne
- Bureaus
- 25 sep 2020 @ 11:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 25 sep 2020 @ 11:44
- Lucas Boon
Wie non-conformistisch wil zijn, heeft de goedkeuring van anderen niet nodig. Met die gedachte lanceert biermerk Vedett een nieuwe campagne genaamd 'Celebrating the sttupid', ontwikkeld door Natwerk.
Beeld: still uit videoserie.
Met de campagne mikt Vedett op mensen die zich geen zorgen maken over 'erbij horen' en het leven vanuit een ander, 'niet normaal', perspectief bekijken, aldus het Belgische biermerk (onderdeel van Duvel Moortgat). De campagne bestaat uit een driedelige videoserie, ontwikkeld door Halal-regisseur Johan Kramer. In de online videoserie (zie onder) zien we drie karakters genaamd 'sttupids' die hun eigen pad bewandelen en zodoende een nieuwe beweging in gang zetten. Ook is er een nieuw online platform, waarop bezoekers hun eigen sttupid-content kunnen plaatsen. De campagne wordt verder uitgerold op POS-materiaal, banners en social media.
Pepijn Rooijens, creative director bij Natwerk, zegt: 'Vedett is een klant naar ons hart. Net als wij omarmen zij het 'niet normaal'. Onze inschatting is dat ongeveer 45% van de mensheid het Sttupid-gen in zich heeft. In de sluimerstand misschien, maar aanwezig. Met deze campagne willen we deze groep mensen inspireren en uit hun mentale 'snooze’ halen.'
Bart Haemelinck, senior brand manager bij Vedett, vult aan: 'Dit is een ultieme Vedett-campagne geworden. Eentje waar je om grinnikt, maar die je tegelijkertijd aanzet tot zelfreflectie. Ik ben erg trots op het resultaat.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers