Nieuwe strategie Shoeby: Here for you
- Bureaus
- 21 sep 2021 @ 10:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 sep 2021 @ 10:34
- Sjaak Hoogkamer
Shoeby heeft een nieuwe strategie en de positionering. Voor het eerst kijkt het bedrijf daarbij ook naar het buitenland. Innovatieve technologie en digitale toepassingen (online én in de winkels) staan centraal in de nieuwe aanpak: volgens Shoeby is alles erop gericht om klanten het beste uit zichzelf te laten halen.
40 jaar geleden openden Mieke en John van Deursen de eerste Shoeby winkel in Den Bosch. Inmiddels zijn er ruim 225 winkels in Nederland en wordt de webshop dagelijks 8000 keer bezocht. Op de Shoeby App vinden dagelijks 30.000 klantcontacten plaats. Zoon Mitch en dochter Jill hebben in 2017 de leiding van het bedrijf overgenomen.
Mitch van Deursen, CEO Shoeby: ‘Vanaf dag 1 staan onze klanten, samenwerken en ambitie centraal in ons bedrijf. Dat blijft zo. Want nu is het tijd om met een nieuwe strategie en positionering een volgende stap te zetten om verder te gaan groeien. In binnen- én buitenland. De ambitie is om onze klanten de beste versie van zichzelf te laten zijn. Met onze collectie, onze persoonlijke stylisten én state-of-the-art technologie. Wij willen de nieuwe standaard zetten voor service in fashion.’
De ambitie is om onze klanten de beste versie van zichzelf te laten zijn. Met onze collectie, onze persoonlijke stylisten én state-of-the-art technologie
Om deze positionering tot leven te brengen hebben Wisbrun Eastwood en Shoeby een combinatie van bureaus aangetrokken die ‘gezamenlijk de belofte tot leven brengen.’ Wisbrun Eastwood treedt op als strategisch consultant. HERC tekent voor het campagneconcept. N= Content geeft invulling aan een nieuwe contentstrategie en Dentsu is verantwoordelijk voor de mediastrategie en inkoop.
Strategie focust op persoonlijke service
Wisbrun Eastwood is als eerste ingeschakeld om te helpen met de nieuwe koers. Marc Oosterhout: ‘We kwamen al snel tot de conclusie dat het in fashion niet heel gebruikelijk is om écht te positioneren. Het is vaak niet meer dan lifestyle. En dat is gek, juist omdat kleding zo belangrijk is voor je zelfvertrouwen. De persoonlijk stylisten van Shoeby kunnen daar enorm van betekenis zijn. Op alle vlakken gaan we deze persoonlijke service uitdragen de komende jaren. De nieuwe merkcampagne focust zich dan ook niet alleen op de kleding, maar meer op de mens: Welcome to the club of Humans.’
De campagne is geregisseerd door Femke Huurdeman van het productiehuis CANADA uit Barcelona; een talentvolle regisseur, bekend van muziekvideo’s voor Rosalia en Sigrid en commercials voor Levi’s en Stella McCartney. In de campagne observeert ze, met veel gevoel voor mode, de mens als soort.
Credits
Brand Consultancy: Wisbrun Eastwood
Ralph Wisbrun
Marc Oosterhout
Agency: HERC the agency
Production Company: CANADA Barcelona
Director: Femke Huurdeman
Exec producer: Marta Argullós
Producer: Christy Alcaraz
Edit: Brian Ent / Kapsalon
Grading en Online: Erik van de Heuvel / De Grot
Visual Design: HERC
Sounddesign & Muziek: Audentity / Niels den Otter
Fotografie: Kwabena Sekyi
Content: N=Content
Hoofdredacteur: Anne Stokvis
Strateeg: Jens Hellewaard
Business Director: Monique Bergers
Account: Liz Ponds
Media: Dentsu
Michael Willems, Director of Strategy
Ilana Leih, Head of communications consultancy
Client: Shoeby
CEO: Mitch van Deursen
Chief of Product: Jill van Deursen
Marketing Director: Janneke Schoemakers
Founders: John en Mieke van Deursen
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers