Nieuwe strategie Shoeby: Here for you

Nieuwe strategie Shoeby: Here for you
  • Bureaus
  • 21 sep 2021 @ 10:34
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Shoeby heeft een nieuwe strategie en de positionering. Voor het eerst kijkt het bedrijf daarbij ook naar het buitenland. Innovatieve technologie en digitale toepassingen (online én in de winkels) staan centraal in de nieuwe aanpak: volgens Shoeby is alles erop gericht om klanten het beste uit zichzelf te laten halen.

40 jaar geleden openden Mieke en John van Deursen de eerste Shoeby winkel in Den Bosch. Inmiddels zijn er ruim 225 winkels in Nederland en wordt de webshop dagelijks 8000 keer bezocht. Op de Shoeby App vinden dagelijks 30.000 klantcontacten plaats. Zoon Mitch en dochter Jill hebben in 2017 de leiding van het bedrijf overgenomen.

Mitch van Deursen, CEO Shoeby: ‘Vanaf dag 1 staan onze klanten, samenwerken en ambitie centraal in ons bedrijf. Dat blijft zo. Want nu is het tijd om met een nieuwe strategie en positionering een volgende stap te zetten om verder te gaan groeien. In binnen- én buitenland. De ambitie is om onze klanten de beste versie van zichzelf te laten zijn. Met onze collectie, onze persoonlijke stylisten én state-of-the-art technologie. Wij willen de nieuwe standaard zetten voor service in fashion.’

De ambitie is om onze klanten de beste versie van zichzelf te laten zijn. Met onze collectie, onze persoonlijke stylisten én state-of-the-art technologie

Om deze positionering tot leven te brengen hebben Wisbrun Eastwood en Shoeby een combinatie van bureaus aangetrokken die ‘gezamenlijk de belofte tot leven brengen.’ Wisbrun Eastwood treedt op als strategisch consultant. HERC tekent voor het campagneconcept. N= Content geeft invulling aan een nieuwe contentstrategie en Dentsu is verantwoordelijk voor de mediastrategie en inkoop.

Strategie focust op persoonlijke service

Wisbrun Eastwood is als eerste ingeschakeld om te helpen met de nieuwe koers. Marc Oosterhout: ‘We kwamen al snel tot de conclusie dat het in fashion niet heel gebruikelijk is om écht te positioneren. Het is vaak niet meer dan lifestyle. En dat is gek, juist omdat kleding zo belangrijk is voor je zelfvertrouwen. De persoonlijk stylisten van Shoeby kunnen daar enorm van betekenis zijn. Op alle vlakken gaan we deze persoonlijke service uitdragen de komende jaren. De nieuwe merkcampagne focust zich dan ook niet alleen op de kleding, maar meer op de mens: Welcome to the club of Humans.’

De campagne is geregisseerd door Femke Huurdeman van het productiehuis CANADA uit Barcelona; een talentvolle regisseur, bekend van muziekvideo’s voor Rosalia en Sigrid en commercials voor Levi’s en Stella McCartney. In de campagne observeert ze, met veel gevoel voor mode, de mens als soort. 

Credits

Brand Consultancy: Wisbrun Eastwood

Ralph Wisbrun

Marc Oosterhout

Agency: HERC the agency

Production Company: CANADA Barcelona

Director: Femke Huurdeman

Exec producer: Marta Argullós

Producer: Christy Alcaraz

Edit: Brian Ent / Kapsalon

Grading en Online: Erik van de Heuvel / De Grot

Visual Design: HERC

Sounddesign & Muziek: Audentity / Niels den Otter

Fotografie: Kwabena Sekyi

 

 

Content: N=Content

Hoofdredacteur: Anne Stokvis

Strateeg: Jens Hellewaard

Business Director: Monique Bergers

Account: Liz Ponds

Media: Dentsu

Michael Willems, Director of Strategy

Ilana Leih, Head of communications consultancy

 Client: Shoeby

CEO: Mitch van Deursen

Chief of Product: Jill van Deursen

Marketing Director: Janneke Schoemakers

Founders: John en Mieke van Deursen

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken