VPRO lanceert merkcampagne Breinvoer in samenwerking met Herc
- Bureaus
- 15 mei 2023 @ 09:34
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - TelevisieReclameCommercialsCampagnesMarketing
- 15 mei 2023 @ 09:34
- Nanny Kuilboer
De nieuwe merkcampagne Breinvoer van de hand van creatief bureau Herc heeft als doel het VPRO-gedachtegoed over te brengen aan een jongere en meer diverse generatie, die nog wel is opgegroeid met tv en radio, maar steeds meer primair online kijkt en luistert.
Diederik Hoekstra, hoofd publiek en marketing VPRO: ‘Na een aanscherping van de positionering in samenwerking met Marc Oosterhout heeft Herc de campagne ontwikkeld. Het thema Breinvoer staat voor alles wat de VPRO maakt. De programma’s van de VPRO zijn misschien wel relevanter dan ooit. Van diepgravende journalistiek, inspirerende documentaires, bijzondere kinderprogramma’s tot serieus grappige late-night shows, we brengen een breed scala aan programma’s voor elk type scherm. Originele verhalen gemaakt om door een gefragmenteerd en gepolariseerd medialandschap heen te breken, een ander perspectief te geven, een nieuw inzicht of soms gewoon de slappe lach. Een doel dat kan worden samengevat in één woord: Breinvoer. Dat is wat de VPRO maakt en wat de VPRO, de VPRO maakt. Herc ontwikkelde een campagne (bekijk hier de commercial) waar de VPRO verbinding met alle soorten kijkers en luisteraars kan maken. Centraal staat het werk van de Britse kunstenaar Mrs Luvaluva. Haar unieke mix van CGI-animatie, 3D-printing, schilderen en boetseerwerk is een moderne interpretatie van de tijdloze visuele wereld van de VPRO.’
VPRO: ‘Grenzen opzoeken’
Naast deze eerste campagne werken de VPRO en Herc aan nieuwe manieren om te communiceren rond programma’s, partnerschappen en initiatieven voor de komende jaren. Hoekstra: ‘Met deze campagne stellen we ons voor aan een toekomstige publiek. We willen tegenwicht bieden aan middelmaat in een sombere wereld. Daarom hebben we nadrukkelijk voor een uitbundige en kleurrijke vormgeving gekozen waar de creativiteit vanaf spat.’ Sarah Sylbing, hoofdredacteur VPRO: ‘Wat de VPRO kenmerkt is dat we de grenzen opzoeken. We gaan graag naar het buitenland, maar zoeken ook naar onbekende verhalen, nieuwe vertelvormen en onorthodoxe denkrichtingen. De campagne weet die typische VPRO-sfeer perfect te vangen.’
Herc: ‘Kunstwerk als campagne’
Dimitri Deneuville en David Diankanguila, Creative Directors Herc: ‘Het was een traktatie om met het team van de VPRO te werken aan een campagne die aanvoelt als een kunstwerk. Wanneer opdrachtgevers zich meer als creatieven opstellen dan als klanten, weet je dat het een speciale relatie is. We kijken uit naar een vervolg.’
CREDITS
Verantwoordelijk bij VPRO: Diederik Hoekstra, Joost Hosman, Anne-Miek van Uchelen, Hugo Blom, Sarah Sylbing en Lennart van der Meulen.
Positionering: Marc Oosterhout
Herc: Emilio de Haan, Rogier de Bruin, Clare Pickens, David Diankanguila, Dimitri Denueville, Allard Jaspers, Rufus Ketting, Maarten Nefkens, Jhelisa Panfred, Selen Kirkagac, Joze Rikken, Astrid Niari, Sandra Blekemolen
HERC
Creatief bureau Herc is onderdeel van Ace. Het bureau gelooft in het leveren van ‘boeiende bijdragen aan de cultuur in dienst van nationale en internationale merken met een vooruitstrevende mentaliteit’, is nauw verbonden met lokale initiatieven als Klabu, Nationaal Slavernijmuseum, Divers Leaders in Tech-community van techleap.nl en medeoprichter van talentenbureaus PlusPlusOne en Amaru. Herc heeft onder meer gewerkt voor merken als Tony’s Chocolonely, WFF, G-Star, HP, Young Capital, ArmedAngels, Van Gogh Museum, Daily Paper, Jobbird, Redline (x AṨAP Ferg) en Bols.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing