Denim is trots op saaiheid eigen product
- Bureaus
- 4 sep 2023 @ 09:06
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 4 sep 2023 @ 09:06
- Nanny Kuilboer
In de nieuwe campagne ‘Proud to be boring’ van zonnepaneelmerk Denim in samenwerking met bureau This Agency omarmt het bedrijf de ‘saaiheid van solar’.
Met de campagne hoopt Denim juist die groep consumenten te bereiken met weinig tot geen interesse in zonnepanelen. De campagne van de hand van This Agency wordt in vijf landen uitgerold via film, radio, print, OOH en diverse online middelen.
Saaiheid laten schitteren
Uit eigen onderzoek van Denim blijkt dat vooral de complexiteit van het product én de markt zorgt voor desinteresse en onzekerheid. Renée Bruinsma, managing director Denim: ‘Wij krijgen van mensen zonder zonnepanelen terug dat ze vaak niet weten waar ze moeten beginnen. Ze verzanden in complexe info en technisch jargon. Die ondoorgrondelijkheid weerhoudt ze ervan tot aanschaf over te gaan, het leidt tot desinteresse.’ Die ondoorgrondelijkheid is nu dus verkozen tot speerpunt van de campagne. Ingmar Larsen, Creative Director van This Agency: ‘Door saaiheid te laten schitteren, proberen we de juiste snaar te raken bij deze doelgroep. Je hoeft geen bovenmatige interesse te hebben in zonnepanelen maar kunt ze tegelijkertijd wel aanschaffen bij een partij die snapt dat de solarmarkt boring is. Daar schuilt ook een kracht in, want goede zonnepanelen moeten saai zijn. Saai is een superpower.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

