Denim is trots op saaiheid eigen product

Denim is trots op saaiheid eigen product
  • Bureaus
  • 4 sep 2023 @ 09:06
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In de nieuwe campagne ‘Proud to be boring’ van zonnepaneelmerk Denim in samenwerking met bureau This Agency omarmt het bedrijf de ‘saaiheid van solar’.

Met de campagne hoopt Denim juist die groep consumenten te bereiken met weinig tot geen interesse in zonnepanelen. De campagne van de hand van This Agency wordt in vijf landen uitgerold via film, radio, print, OOH en diverse online middelen.

Saaiheid laten schitteren
Uit eigen onderzoek van Denim blijkt dat vooral de complexiteit van het product én de markt zorgt voor desinteresse en onzekerheid. Renée Bruinsma, managing director Denim: ‘Wij krijgen van mensen zonder zonnepanelen terug dat ze vaak niet weten waar ze moeten beginnen. Ze verzanden in complexe info en technisch jargon. Die ondoorgrondelijkheid weerhoudt ze ervan tot aanschaf over te gaan, het leidt tot desinteresse.’ Die ondoorgrondelijkheid is nu dus verkozen tot speerpunt van de campagne. Ingmar Larsen, Creative Director van This Agency: ‘Door saaiheid te laten schitteren, proberen we de juiste snaar te raken bij deze doelgroep. Je hoeft geen bovenmatige interesse te hebben in zonnepanelen maar kunt ze tegelijkertijd wel aanschaffen bij een partij die snapt dat de solarmarkt boring is. Daar schuilt ook een kracht in, want goede zonnepanelen moeten saai zijn. Saai is een superpower.’

 



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken